Naš testni Kodiaq je imao provjereni četverocilindrični 2.0 TDI turbodizelski motor snage 150 KS (110 kW), najvećeg okretnog momenta od 360 Nm i pogon na prednja dva kotača. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,8 s, a krajnja brzina 203 km/h
Prije desetak dana smo proveli dva dana s najnovijim Škodinim modelima na našem tržištu: Octavia limuzina i Octavia Combi, Superb limuzina i Superb Combi te SUV Kodiaq. Radilo se o modelima s uvjetno rečeno klasičnim, odnosno motorima s unutarnjim izgaranjem.
U međuvremenu smo na svom jednotjednom testu imali i najveći među ovim prethodno navedenim modelima, drugu generaciju Škode Kodiaq, koji je i dalje najveći SUV model češkog proizvođača. Nije to i prvi puta da na svom testu imamo Kodiaq, naime, u siječnju 2022. godine smo imali Kodiaq SportLine 2.0 TDI 4x4 DSG, s dvolitrenim dizelskim motorom snage 200 KS i pogonom na sva četiri kotača, s pet sjedala. Ipak, radilo se o modelu prve generacije koji je svoj facelift doživio u travnju 2021.
Rekli smo druga generacija Kodiaqa je naš sadašnji testni model, što sugerira da je riječ o kompletno drugačijem vozilu od testiranog modela od prije skoro tri godine. Da podsjetimo, najnoviji Kodiaq nove, druge generacije je svoju svjetsku premijeru imalo prije otprilike godinu dana, u listopadu 2023.
Vidjeti ćemo šo nam je donijela druga generacija Kodiaqa, no kao uvod u ovaj test ćemo najprije ukratko navesti koje su to promjene u odnosu na prethodnu generaciju. Nedvojbeno, novi Kodiaq podiže održivost i učinkovitost na višu razinu i dolazi s novim konceptom interijera. U unutrašnjosti sada ima 13-inčni infotainment zaslon, inovativne Škoda Smart Dials s dodirnim kontrolama i novu strukturu asortimana s Design Selections. Osim toga, na novom Kodiaqu isto tako debitiraju najnovije generacije LED Matrix prednjih svjetala i sustava dinamičke kontrole šasije.
Novi Kodiaq u ponudi ima, od prije neki dan s najnovijim modelom Kodiaq RS, šest pogonskih sklopova snage s tri benzinska motora i dva dizelaša od 110 kW (150 KS) do 265 KS (195 kW) i svi su povezani sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem (tri vrhunska motora standardno su povezana s pogonom na sve kotače), ali i prvi puta za Kodiaq plug-in hibridnu verziju s električnim dometom od više od 100 km i ukupnom snagom sustava od 150 kW (204 KS), koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača.
Naš testni model je imao točnu oznaku Kodiaq Selection 2.0 TDI DSG, dvolitrenim turbodizelskim motorom snage 150 KS i 7-brzinskim automatiziranim DSG mjenjačem.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Nova generacija Škode Kodiaq može se pohvaliti mišićavijim i upečatljivijim izgledom od svog prethodnika.
Sada ima isklesani poklopac motora s revidiranim Škodinim logom s mat Unique Dark Chrome završetkom. Usklađuje se s prepoznatljivim okvirom šesterokutne maske Škode, koja se po želji može osvijetliti s 14 svjetlosnih elemenata koji tvore svjetlosnu traku između prednjih svjetala.
Ključna značajka su opcijska potpuna LED Matrix prednja svjetla druge generacije, koja bacaju svjetliju i jasniju svjetlost i čijih 36 pojedinačnih svjetlosnih segmenata stvara karakteristični prednji dio marke s 'četverookim' prednjim dijelom. Naš testni model je imao izvrsna serijska LED glavna svjetla s funkcijom 'Matrix Beam', uz stražnja Top LED stražnja svjetla. Imali smo i doplatnu opciju koja uključuje prednju rešetku s osvjetljenim dekorativnim elementima.
Ispod rešetke nalazi se široki, kontinuirani dovod zraka sa saćastom strukturom uokvirenom s dvije zračne zavjese inspirirane kubizmom. Izdužena linija krova aerodinamički je optimizirana i blago se spušta prema stražnjem dijelu. Koeficijent otpora potpuno novog Kodiaqa smanjen je na cd = 0,282.
Značajna aerodinamička poboljšanja postignuta su optimiziranim upravljanjem zrakom za hlađenje motora i kočnica, aerodinamički oblikovanim vanjskim retrovizorima, redizajniranim prednjim i stražnjim odbojnicima, aerodinamički optimiziranim kotačima, produženim krovnim spojlerom s bočnim rubovima i integriranim uzdužnim krovnim nosačima. Mi smo imali i doplatni Paket 'Optic', koji uključuje uzdužni krovni nosači srebrne boje te D stup u srebrnoj boji. Osim toga, imali smo i doplatni Paket 'Sunset', koji uključuje dodatno zatamnjenje stražnjih stakala vozila.
Stražnji dio karakteriziraju velika i široka vrata prtljažnika. Zajedno s niskim utovarnim pragom, ovo čini vrlo jednostavno korištenje. Natpis smješten središnje na vratima prtljažnika završen je u boji Unique Dark Chrome. Ispod vrata prtljažnika nalazi se velika, redizajnirana stražnja zavjesa sa širokim integriranim difuzorom. Kao nova opcija, potpuni ukrasi D-stupa dostupni su u Unique Dark Chrome boji.
Kao napomena, prije nekoliko dana predstavljenu najsportskiju verziju Kodiaq RS krase detalji karoserije u crnoj boji visokog sjaja sve do D-stupa, kao i posebni odbojnici i vodoravna svjetlosna traka duž prednje maske, koji naglašavaju dinamičan izgled. Opsežna standardna oprema uključuje, između ostalog, Matrix LED glavna svjetla, progresivno upravljanje, DCC Plus adaptivno podvozje i zvučni sustav Canton. Postoje dva odabira dizajna interijera.
Kad je riječ o strukturi, druga generacija Kodiaqa se temelji na najnovijem evolucijskom stupnju modularne poprečne platforme MQB Evo Volkswagen Grupe koju dijeli s modelima najnovijim modelima: VW Passat (B9), VW Tiguan (3. generacija) te Škoda Superb (4. generacija).
Što se vanjskih dimenzija tiče, novi Kodiaq je narastao za 6 cm u duljinu, nudeći više prostora za putnike i prtljagu. Tako su sada njegove dimenzije sljedeće: duljina 4758 mm, širina 1864 mm (-18 mm), širina s otvorenim retrovizorima 2133 mm (+46 mm), visina 1679 mm s krovnim šinama (-2 mm), međuosovinski razmak 2791 mm (+1 mm). Visina od podloge je 189 mm (187 mm verzija sa 193 KS). Krug okretanja je 12 m. Težina našeg testnog modela je 1719 kg (uključen vozač od 75 kg kao i masa 90 posto punjenja rezervoara kao i masa dodatne opreme). Nadalje, naš testni model može vuči kočenu prikolicu od 1800 kg (12 posto uspona) ili nekočenu od 750 kg.
Novi Kodiaq ima i povećan obujam prtljažnika: 910 litara u varijanti s pet sjedala (s preklopljenim sjedalimadrugog reda 2105 l), naša testna verzija sa 7 sjedala ima 845 l sa u podnici spuštenim trećim redom sjedala, odnosno 340 l kad je 3. red sjedala podignut (maksimalni volumen kada su 2. i 3. sjedala preklopljeni je 2035 l). Isto tako, plug-in verzija Kodiaq iV ima volumen prtljažnika od 745 l (s preklopljenim 3. redom sjedala raste do 1945 l). Mi smo imali doplatnu funkciju električni poklopac prtljažnika.
Naš testni model je imao doplatne 19-colne (7,5Jx19) lakometalne srebrno polirane naplatke 'Rapeto', s ljetnim gumama Hankook ventus S1 EVO² SUV dimenzija 235/50R19 99V. Imali smo i čelični rezervni kotač ispod podnice prtljažnika s gumama smanjenih dimenzija T145/85R18 103M.
Naš je testni model imao Magično Crnu Metalik boju karoserije.
Unutrašnjost
Unutrašnjost druge generacije Kodiaqa je vrlo očito usmjerena na održivost. Svi tekstili korišteni za presvlake sjedala, tepisi u kabini i prtljažniku kao i obloge krova sadrže reciklirani poliester ili, u slučaju Design Selection Lounge, kombinaciju reciklirane pređe i prirodne vune. Koža u Suite Design Selection štavljena je na ekološki prihvatljiv način korištenjem ostataka od obrade zrna kave.
Mi smo imali crno/sivu unutrašnjost i serijski Paket interijera 'Loft' s presvlakama sjedala od tkanine. Naš je model imao doplatni Paket 'Convenience' koji uključuje električno podesivo vozačevo sjedalo sa funkcijom memorije i s električno namjestivom lumbalnom potporom te ručno podesivo suvozačevo sjedalo za vozačevo sjedalo.
Dva ikonična Simply Clever detalja, kišobran i strugač za led, sada su također izrađeni od održivih materijala. Novost na popisu Simply Clever detalja su čistač zaslona pohranjen u središnjoj konzoli i kutija za pohranu na središnjem tunelu ispred pomične stražnje klupe, koja ponovno omogućuje podešavanje prema naprijed i prema naprijed.
Naš je testni model imao dva dodatna sjedala u trećem redu (uključuje varijabilnu podnicu prtljažnika). Dva elementa tereta ispod poda prtljažnika su poboljšana i sada su izrađena od aluminija. Druga generacija Kodiaqa također uključuje zaštitu rubova vrata. U prtljažniku se sada nalazi QR kod koji korisnike povezuje s videom s uputama o tome kako u potpunosti iskoristiti prtljažnik i pretince.
Po prvi put u Kodiaqu, središnji infotainment zaslon je samostojeća jedinica. Naslon za ruke ispod olakšava korištenje zaslona osjetljivog na dodir veličine 10 inča (kao u našem slučaju) ili opcijski 13 inča u kombinaciji s navigacijskom funkcijom.
Standardni 10-inčni infotainment sustav ima DAB+ radio prijem, zajedno s upravljanjem gestama i glasom, dok opcijski 13-inčni sustav dodaje navigaciju i online radio. Prerađena struktura izbornika infotainmenta nudi tri osnovne ikone izbornika: 'Home', 'Car' i 'App'. Head-up zaslon koji nadopunjuje standardni 10-inčni virtualni kokpit s revidiranom grafikom predstavlja svoj debi u ovoj seriji modela.
Novi Kodiaq također je standardno opremljen s četiri USB-C priključka (dva sprijeda i dva straga). Uz izlaznu snagu od 45 W, mogu se koristiti čak i za napajanje prijenosnih računala, uz punjenje pametnih telefona i tableta. USB-C priključak od 15 W na stražnjoj strani unutrašnjeg retrovizora također je standardan.
Osam zvučnika na panelima vrata i središnji zvučnik na ploči s instrumentima uključeni su kao standard za odličan zvuk. Za informaciju, doplatni Canton Sound System s 13 zvučnika, uključujući dva surround zvučnika, dostupan je kao opcija. Oni su nadopunjeni subwooferom u rezervnom kotaču koji štedi prostor.
Mi smo imali doplatni mali kožni paket (sportsko trokrako višenamjensko grijano kožno kolo upravljača s funkcijom izmjene stupnjeva prijenosa). Imali smo i serijski automatski klima-uređaj 'Climatronic' s 3 zone regulacije.
Ispod zaslona infotainment sustava nalaze se nove višenamjenske kontrole (Smart Dials) – tri višenamjenska gumba za okretanje i pritiskanje s integriranim digitalnim zaslonima. Ovi brojčanici pojednostavljuju pristup raznim funkcijama i kombiniraju dodirne povratne informacije s digitalnim informacijama.
Selektor za samo automatski mjenjač premješten je na stup upravljača, oslobađajući dodatni prostor na središnjoj konzoli.
Povezivost: bežično ažuriranje
Novi SUV uvijek je online i nudi niz mobilnih usluga i infotainment aplikacija. Budući da je stalno online, SUV može koristiti OTA (over-the-air) ažuriranja softvera i napredno planiranje rute. Online usluge Škoda Connect, značajke specifične za Kodiaq iV plug-in hibrid i niz infotainment aplikacija pružaju poboljšanja udobnosti i praktičnosti za vozača i sve putnike u automobilu. Povrh toga, dodatne funkcije za navigaciju, prilagodljivi tempomat, kontrolu dugih svjetala ili dodavanje različitih varijacija ambijentalnog osvjetljenja mogu se neprimjetno integrirati online na zahtjev.
Sigurnost i napredni sustavi pomoći vozaču
U svojoj drugoj generaciji, Škoda Kodiaq nudi vozaču niz naprednih sustava pomoći u vožnji koji povećavaju sigurnost i udobnost. Turn Assist pomaže u sprječavanju sudara na križanjima, a daljinsko parkiranje moguće je putem aplikacije. Uz funkciju spremljenih manevara parkiranja, vozilo pamti do pet manevara parkiranja i zatim ih izvodi automatski ili se vodi kroz aplikaciju.
Nadogradnja funkcije nadzora mrtvog kuta (Side Assist) proširuje njezin raspon detekcije za vozila iza sa sedamdeset na devedeset metara, povećavajući sigurnost, posebno na autocestama. Redizajnirani Traffic Jam Assist pruža jasniji pogled na okolna vozila u virtualnom kokpitu i kombiniran je s Adaptive Lane Assist i Adaptive Cruise Control. Ovo radi u sprezi s navigacijskim sustavom za predviđanje skretanja i križanja.
Imali smo i doplatni KESSY sustav ulaska i pokretanja vozila bez ključa sa SAFE funkcijom.
Što se tiče pasivne sigurnosti, Kodiaq druge generacije nudi do devet zračnih jastuka, uključujući opcijske bočne zračne jastuke za putnike na stražnjim sjedalima. Napomenimo, novi je Kodiaq 2024. na Euro NCAP testiranjima osvojio maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost.
Pogonski sklop 2.0 TDI 150 KS (110 kW) DSG
U uvodu smo spomenuli kako novi Kodiaq u ponudi ima šest pogonskih sklopova snage s tri benzinska motora i dva dizelaša od 110 kW (150 KS) do 265 KS (195 kW) i svi su povezani sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem, ali i plug-in hibridnu verziju s ukupnom snagom sustava od 150 kW (204 KS).
Naš testni Kodiaq je imao 2.0 TDI motor snage 150 KS (110 kW), provjereni četverocilindrični dvolitreni (1968 cm³) turbodizelski motor (koji zadovoljava norme EU 6 EA) snage 150 KS (110 kW) pri 3000-4200 okr./min., najvećeg okretnog momenta od 360 Nm pri 1600-2750 okr./min. Pogon je na prednja dva kotača. Iako je ovaj motor vrhunski, ne bi škodilo imati i nešto jači pogonski agregat, no neće vam nedostajati snage za ugodnu i opuštenu vožnju.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,8 s, a krajnja brzina 203 km/h (oba podatka su za model sa 7 sjedala). Proizvođač deklarira sljedeće podatke: potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima je 5,3-5,9 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 138-155 g/km (WLTP). Spremnik goriva je 55 litara, a tu je i spremnik AdBlue tekućine volumena 18 litara.
Što se ovjesa tiče, sprijeda je MacPherson s donjim trokutastim polugama i torzijskim stabilizatorom, a stražnja osovina je s više elemenata, s jednom uzdužnom i tri poprečne poluge, s torzijskim stabilizatorom.
Za kraj, što se cijena tiče, novi Kodiaq kreće od razine Selection benzinski motor 1.5 TSI ACT DSG 7 mHEV 110 kW (150 KS) od 37.440 eura, Selection dizelski motor 2.0 TDI DSG 7 110 kW (150 KS) od 42.376 eura, Selection dizelski 2.0 TDI 4x4 DSG 7 142 kW (193 KS) 4x4 od 48.271 eura, Selection plug-in 1.5 TSI DSG 6 PHEV 110 kW (150 KS) od 44.596 eura. Slijedi SportLine 1.5 TSI ACT DSG 7 mHEV 110 kW (150 KS) od 42.113 eura. Naš testni model sa svom dodatnom opremom stoji 46.389,50 eura (cijena do registracije uključuje PDV i pripadajući iznos posebnog poreza na motorna vozila).