Možda se čini kao da je Lamborghini oduvijek izrađivao samo supersportske automobile koji idu brzo i izgledaju još brže, no, vjerovali ili ne, talijanski proizvođač egzotike bio je jedan od prvih proizvođača SUV-ova
Bilo je to davne 1986, a Talijani su do 1993 proizveli čak 328 primjeraka LM002. 24 godine kasnije pred nama je Urus i teško je ne ostati bez teksta pored ovog čuda.
Vidite, Urus možda dijeli MLB EVO platformu s Porsche Cayenneom, no od njega je poprilično veći. Koliko veći? Pa, Cayenne mjeri 4.855 mm u dužinu, 1.939 mm u širinu i 1.705 mm u visinu, uz 2.895 mm međuosovinskog razmak. Urus je dugačak 5.112 mm, 2.016 mm je širok i 1.638 mm nizak. Pritom raspolaže s ča 3 metra međuosovinskog razmaka, te teži 2.200 kg.
Ovo je jedan golemi automobil.
Poprilične dimenzije i masa ipak ga ne sprečavaju da bude jako, jako brz.
Pod poklopcem je četverolitreni twin turbo V8 koji razvija 650 KS i 850 Nm. Zahvaljujući elektro-hidraulički kontroliranom osmerobrzinskom automatiku, te integralnom pogonu s isporukom momenta u omjeru 40/60 u korist stražnje osovine, odnosno do maksimalno 70 posto na prednju odnosno 87 posto na stražnju osovinu, ova ergela je dovoljna za torpediranje s mjesta do 100 km/h u svega 3,6 sekunde, sprint do 200 km/h za 12,8 sekundi i 305 km/h maksimalne brzine.
Pritom Urus bez problema smješta četvero odraslih putnika i čak 616 litara njihove prtljage. Ako pak povezete samo suvozača, s preklopljenom stražnjom klupom i obujmom od 1.600 litara u prtljažnik će vam stati i hladnjak.
Automobil kreće u isporuku na proljeće iduće godine s početnom cijenom od 171.000 eura.