Ženeva 2024

Zanima li vas kako je prošao godinama najomiljeniji Salon automobila? Evo što kažu sami organizatori

06.03.2024 u 11:32

Bionic
Reading

Usvojeni novi format, usmjeren na bolje ispunjavanje očekivanja izlagača i ponudu pojačanog iskustva za posjetitelje, gura GIMS 2024 u novu eru u kojoj brzi razvoj industrije i njezine potrebe zahtijevaju povećanu fleksibilnost i agilnost

S obzirom na krizu dosadašnjeg formata salonski izložbi automobila i autoindustrije, ne samo u Ženevi već i u svijetu, posve je razumljivo da organizatori ovakvih priredbi traže neka nova rješenja. Generalno, globalni je trend da veliki proizvođači automobila sve češće odustaju od ovakvih priredbi, nudeći sami neke nove formate za predstavljanje svojih noviteta.

Godinama najomiljeniji Salon automobila, onaj u Ženevi koji je upravo završio, čini se da nije podigao toliko prašine kao u svoja slavna vremena. No evo što poručuju sami organizatori, uz osvrt na sajam koji je bio na rubu propasti, ne samo zbog krize autoindustrije općenito proteklih godina, već i zbog pandemije Covid-19 bolesti.

Što kaže organizator?

Ženevski međunarodni sajam automobila 2024 (Geneva International Motor Show ili GIMS) zatvorio je svoje 91. izdanje u nedjelju navečer, 3. ožujka, označavajući obećavajući povratak jednog od najprestižnijih međunarodnih događaja u automobilskoj industriji.

Dacia - Press konferencija Izvor: Promo fotografije / Autor: GIMS

Organizatori već poručuju: GIMS 2025 će se održati od 17. do 23. veljače 2025. Prijave za izlagače već su otvorene, a sami organizatori obećavaju još bogatije i impresivnije izdanje, s još više onoga što treba otkriti i doživjeti.

Usvojeni novi format, usmjeren na bolje ispunjavanje očekivanja izlagača i ponudu pojačanog iskustva za posjetitelje, gura GIMS 2024 u novu eru u kojoj brzi razvoj industrije i njezine potrebe zahtijevaju povećanu fleksibilnost i agilnost.

23 svjetske i europske premijere Za svoje novo izdanje, GIMS je pozdravio 37 izlagača, uključujući 19 proizvođača, koji su predstavili čak 23 premijere podijeljene u 13 svjetskih premijera i 10 europskih.

Svjetske premijere: Dacia Duster, Dacia Sandrider, Dacia Spring, IM L6, Kimera Automobili EVO38, MG Motor MG3 Hybrid, Microlino Lite, Motosacoche Type A, Pininfarina/Foxtron Model B, Renault 5 E-Tech 100% Electric, Shenzer Royal Palace SZ600, Silence Ecosystem, Totem Automobili GTA Modificata.

Gilles Vidal na premijeri Renaulta 5 Izvor: Promo fotografije / Autor: GIMS

Europske premijere: BYD Seal U DM-i, BYD Tang, Denza N7 (BYD), Yangwang U8 (BYD), Erreerre Fuoriserie, LMI Beeway, Lucid Air Pure RWD, Lucid Air Sapphire, Lucid Gravity, Shenzer Shooting Star SZ200.

Prisutna javnost

S porastom posjećenosti tijekom cijelog tjedna, vrhuncem s dva 'rasprodana' dana s 40.000 ulaza, maksimalnim kapacitetom dvorana Palexpoa, gotovo 168.000 posjetitelja ukupno je prošetalo prolazima izložbe tijekom 7 dana sajma. Ovo ponovno potvrđuje potrebu javnosti za susretom s izlagačima i proizvođačima kako bi otkrili najnovije novitete, usporedili ih i doživjeli emocije koje su bitna komponenta automobila.

  • +51
Međunarodni sajam automobila u Ženevi 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: GIMS

Alexandre de Senarclens, predsjednik Comité permanent du salon international de l'automobile, je rekao: 'Uvjeren sam u relevantnost i nužnost GIMS-a. S obzirom na veliku važnost automobila u našem društvu, sada i u budućnosti, industrija treba ujedinjujući glas i platformu za interakciju s javnošću i krajnjim kupcima u stvarnom svijetu. U svjetlu vrlo ohrabrujuće posjećenosti zabilježene za ovo 91. izdanje GIMS-a, kako od strane posjetitelja tako i od medija, Ženevski međunarodni sajam automobila može i mora zadržati ovu ulogu .'

Svjetska automobilska pozornica

Štoviše, GIMS je potvrdio svoju ulogu bitne platforme za lansiranje novih modela i industrijsko povezivanje. Dan za novinare, koji je započeo svečanom dodjelom nagrade za automobil godine 2024. Renault Scenic E-Tech Electric, okupio je gotovo 2000 novinara, stvarajući značajan medijski utjecaj u Švicarskoj, Europi i šire. Do danas je više od 60 svjetskih televizijskih kanala pratilo održavanje GIMS 2024. i novitete koji su predstavljeni na sajmu.

Forum 'Auto.Future.Now' 2024., koji se održao u utorak, 27. veljače, okupio je na pozornici vodeće ličnosti iz automobilske industrije i motorsporta. Pred oduševljenom publikom raspravljalo se o budućnosti automobila iz industrijske, sportske i tehnološke perspektive.

Do danas, GIMS-ov promet na društvenim mrežama iznosi: 4.320.000 impresija, video pregleda gotovo 2.000.000 za broj sljedbenika i pretplatnika koji iznosi 271.500. GIMS TV, koncept pokrenut tijekom GIMS Qatar prošlog listopada, i njegov dnevni program 'The Daily Show' je postigao veliki uspjeh s gotovo 230.000 pregleda.

Jedinstvena platforma koja povezuje brendove i javnost

U središtu ovog izdanja, susret između izlagača i javnosti dobio je novu, intimniju i interaktivniju dimenziju. Posjetitelji su imali jedinstvenu priliku izravno sudjelovati s nekim kreatorima, predstavnicima brendova i inženjerima te tako do detalja otkriti novitete predstavljenih modela ili iza kulisa industrije. Ova blizina obogatila je iskustvo posjeta, pretvarajući svaki štand u prostor za otkrivanje i dijeljenje.

Premijera MG3 Hybrida Izvor: Promo fotografije / Autor: GIMS

Tematske zone koje potiču znatiželju i iskustvo

Četiri tematske zone (Adrenaline Zone, Design District, Mobility Lab i Next World) bile su pravi epicentri znatiželje i izazvali su izrazito zanimanje posjetitelja. Svaki prostor, posvećen određenom aspektu automobila, nudio je informativnu, zabavnu ili iskustvenu dimenziju.

Osmišljena u suradnji s franšizom za e-igre Gran Turismo i Lamborghinijem, zona Next World omogućila je posjetiteljima da pokušaju nadmašiti referentno vrijeme koje je postavio vozač europskog prvaka Gran Turisma, Giorgio Mangano. Više od 5000 igrača, u dobi od 16 do preko 80 godina, okušalo je svoju sreću tijekom trajanja showa.

Majstorski tečajevi automobilskog dizajna, koje je vodio Frank Stephenson Design Studio, također su naišli na veliki uspjeh u javnosti. Svi termini zakazani prije otvaranja predstave bili su unaprijed rezervirani, pa je bilo potrebno dogovoriti dodatne termine. Uz ove tematske zone bila je i Galerija Klasici.

Pod nazivom '100 godina ikona', izložba Classics Gallery ponudila je putovanje kroz više od stoljeća automobilske povijesti kroz 40 kultnih modela, od kojih je više od polovice u svoje vrijeme predstavljeno kao svjetske premijere u Ženevi.

Sandro Mesquita, glavni izvršni direktor Ženevskog međunarodnog sajma automobila, je izjavio: 'Naš je događaj dokazao svoju važnost, naglašavajući potrebu za susretom profesionalaca i šire javnosti kako bi razmijenili, otkrili i doživjeli iskustvo. Koncept sajma, miješanje tradicionalnih štandova i tematskih zona , posebno je cijenjen zbog svoje relevantnosti i sposobnosti da ponudi bogato i raznoliko iskustvo. Ovaj novi format također omogućuje povećanu fleksibilnost u ponudi izlagačima, omogućujući im da prilagode svoje sudjelovanje u GIMS-u bilo putem tradicionalnog prilagođenog štanda ili unutar tematske zone prema njihovim potrebama.'