revolucija na pomolu

Ako ova tvrtka uspije u svom naumu, zavladat će svijetom: Razvijaju baterije na vodu, za koje nisu potrebne nikakve skupe sirovine

01.09.2022 u 22:06

Bionic
Reading

Industrija električnih automobila na klimavim je nogama zbog nestašice, a samim time i velikih cijena ključnih sirovina, litija, kobalta i nikla. Američki startup Alsym Energy razvio je tehnologiju koja bi mogla spasiti cijelu industriju. Vodena baterija, za koju nisu potrebni ni litij ni kobalt, jako je sigurna, održiva i izrazito jeftina

Zbog nestašice ključnih sirovina za proizvodnju baterija njihovi veliki proizvođači, automobilske tvrtke i startupovi posljednjih godina ulažu milijarde u razvoj novih baterija, manje ovisnih o rijetkim sirovinama. Naime već postoje baterije koje se mogu proizvesti bez kobalta, u čijoj proizvodnji prednjače Kinezi. One proizvedene bez litija pak još nisu na toj razini da zadovolje potrebe današnjeg tržišta.

Tesla je svoje nove automobile odlučio opremiti baterijama bez kobalta pa je već u prvom kvartalu ove godine svaki drugi novi automobil kompanije imao takvu litij-željezo-fosfatnu bateriju (LFP). Osim Tesle, Mercedes-Benz, Volkswagen i Ford planiraju prijeći na LFP, piše Wirtschaftswoche.

Veći izazov je ipak zamijeniti litij, laki metal koji se danas koristi u proizvodnji svih električnih vozila i pametnih telefona. Da se to ipak može, želi dokazati najveći proizvođač baterija na svijetu, kineski CATL, koji već sljedeće godine na tržište namjerava lansirati bateriju proizvedenu bez kobalta, nikla, ali i litija.

Treba naglasiti da su takve baterije već postojale, ali im je primjena bila iznimno ograničena zbog loših performansi. CATL je taj problem izgleda riješio natrij-ionskim baterijama.

Američki startup Alsym Energy iz Massachusettsa je s druge strane razvio navodno nezapaljivu bateriju na bazi vode za električne automobile, brodove i stacionarna skladišta energije. Trebala bi biti snažna kao standardne litij-ionske baterije s kobaltom, a pritom i dvostruko jeftinija.

Svi korišteni materijali u proizvodnji ovih održivih baterija nezapaljivi su i neotrovni, što olakšava njihovu proizvodnju. Početkom sljedeće godine Alsym namjerava implementirati svoje prve vodene baterije u automobile klijenata. Ako se njihova tehnologija pokaže dobrom, moglo bi to označiti prekretnicu u industriji električnih automobila.

  • +4
Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg Izvor: EPA / Autor: CLEMENS BILAN