Očekivani 11-postotni rast prometa u američkim restoranima u 2021. godini neće biti dovoljan da nadoknadi velike gubitke koje je u 2020. prouzročila pandemija koronavirusa, pokazuje istraživanje.
Promet bi ove godine trebao porasti na 731,5 milijardi dolara, procijenila je Nacionalna udruga restorana u izvješću objavljenom u utorak.
U 2020. pao je gotovo za četvrtinu, na 659 milijardi dolara.
Nakon što se virus u ožujku prošle godine počeo širiti Sjedinjenim Državama, mnogi su restorani, mali i veliki, smanjili broj zaposlenih ili su jednostavno zatvorili svoja vrata zbog vladinih ograničenja i zaziranja potrošača od obroka izvan kuće.
Do prosinca dugoročno je ili trajno zatvoreno 110.000 restorana i barova od njih milijun, navodi se u izvješću.
Među trajno zatvorenim objektima brojne su kvartovske zalogajnice, većina kojih je u prosjeku bila poslovala 16 godina, a njih 16 posto najmanje 30 godina.
Na kraju 2020. u sektoru je još bilo oko 2,5 milijuna radnih mjesta manje nego prije pandemije.
Jedna je svijetla točka za neke restorane bila dostava. U 2020. mnogi su je prvi puta uvrstili u ponudu za sve kategorije obroka.
Restorani su pritom bili skloniji angažirati kompanije za dostavu, uključujući DoorDash Inc, Uber Eats i Grubhub Inc, nego sami dostavljati hranu na kućni prag, što je posebno vrijedilo za lance restorana brze hrane, navodi se u izvješću.
Mnogi su ipak prigovorili da narudžbe hrane putem takvih tvrtki za njih znače visoke provizije.
Čini se da su ti prigovori nekako doprli do potrošača, budući da je 64 posto njih u anketi udruge navelo da radije naručuju hranu izravno iz restorana nego putem aplikacija tvrtki za dostavu.