Iako je bilo ozbiljnih naznaka da će problemi s opskrbnim lancima i omikron verzija koronavirusa pokvariti sezonu božićnog shoppinga u SAD-u, to se nije dogodilo.
Upravo suprotno, Amerikanci očito troše kao nikad u povijesti.
Unatoč slabašnom početku, maloprodaja u SAD-u porasla je 8,5% u odnosu na prethodnu godinu, ako gledamo razdoblje između 1. studenog i 24. prosinca, prema novom izvješću Mastercarda. Porast prodaje odjeće posebno je pomogao potaknuti opći porast potrošnje.
"Potrošači su bili rastrošni tijekom cijele sezone, a robne kuće i odjevne tvrtke doživjele su snažan rast dok su kupci nastojali istaknuti svoje najbolje odjevene noge", rekao je Steve Sadove, viši savjetnik za Mastercard, u priopćenju.
Izvješće, objavljeno tijekom vikenda, uključuje tri velika analitička nalaza o stanju u maloprodajnom sektoru.
Maloprodaja u SAD-u porasla je za 0,3% u studenom, što je nagli pad u odnosu na prethodni mjesec i manje nego što su ekonomisti predviđali. Ali ti su podaci možda izgledali slabo i stoga jer se u listopadu kupovalo kao rijetko kada - prodaja je skočila za 1,8%.
Mastercard je otkrio da potrošači nisu imali problema s potrošnjom ranije nego inače jer su pokušavali izbjeći zakašnjele isporuke i nestašice proizvoda te su iskoristili posebne promocije.
Promet u robnim kućama porastao je za 21,2 posto, a prodaja elektroničke robe za 16,2 posto.
"Trgovcima je ovo bila sezona ponovnog procvata prodaje jer su potrošači trpali kolica darovima i gadgetima", zaključuju u Mastercardu.