Đakovačka Ancona grupa u osvajanje tržišta kreće Slavonikom, konceptualnom kuhinjom premijerno predstavljenom na milanskom sajmu kuhinja Eurocucine. Riječ je o projektu vrijednom oko 1,5 milijuna kuna, a rezultat je suradnje ove slavonske tvrtke s mladim hrvatskim dizajnerima Natašom Njegovanović, Karlom Paliskom i Tvrtkom Bojićem, pod vodstvom produkt dizajnera Nikole Radeljkovića. Đakovčani se svake druge godine predstavljaju na ovom sajmu u Italiji, još od 2008.
'S obzirom na to da Ancona grupa posjeduje i svoj brend kuhinja Moon, odlučili smo iskoračiti iz stereotipnog pristupa i okrenuti se dizajnu pri stvaranju novog pogleda na kuhinju, gradeći ju na slavonskoj baštini, odnosno okruženju iz kojega djelujemo', objašnjava Markica Stanušić, predsjednik Uprave Ancona grupe, tvrtke koja je prema posljednjim službenim podacima 2016. uprihodila 44,55 milijuna kuna dok joj je dobit iznosila 4,66 milijuna kuna.
Slavoniku je oživio tim hrvatskih dizajnera, Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić, pod vodstvom produkt dizajnera Nikole Radeljkovića. Riječ je o projektu vrijednom 1,5 milijuna kuna, odnosno 200.000 eura, nakon čega slijedi daljnje ulaganje radi realizacije i komercijalizacije ovoga koncepta.
'Slavonika je primarno koncept. Na neki je način to nedovršena kuhinja kojoj prioritet nije bila visoka funkcionalnost, nego stvaranje scenografije i ugođaja tradicijske slavonske kuće, a istovremeno demonstracija materijala, kao i tehnoloških mogućnosti proizvođača', suglasan je dizajnerski tim Slavonike.
>>>Mlada Požežanka osvaja svojom Avliom i čeka industrijsku proizvodnju
Kuhinja kroz karakteristične boje, mirise i materijale oživljava identitet slavonske kuće, kao i samoga geografskog podneblja, objašnjavaju oni. Razvila se iz tradicionalne slavonske kuhinje koju su činili stol za pripremu jela i objedovanje, kredenc, kao i ormar za pohranu posuđa, te polica koja se nalazila u smočnici, popularnom špajzu za čuvanje zimnice i slavonskih delicija. Njihovom reinterpretacijom pridružen im je nov element poput modularnih ormarića, neizbježnih za funkcionalnost suvremene kuhinje.
'Konceptualna kuhinja Slavonika prva je suradnja Ancona grupe s hrvatskim dizajnerima. Započeli smo ju kako bismo postojeće tehnološke mogućnosti kao proizvođača namjenski projektiranog namještaja za sektor opremanja usmjerili u stvaranje proizvoda veće dodane vrijednosti', kaže Stanušić, dodajući kako su se kao proizvođač namještaja već tržišno etablirali surađujući s domaćim i stranim arhitektima te realiziravši unatrag šest godina oko 20 velikih projekata.
Na Anconinu popisu tako se, među ostalim, nalaze hoteli Sheraton Dubrovnik Riviera, rovinjski Amarin, Park Plaza Belveder u Medulinu, ali i Radisson Blu Royal u Norveškoj.
'Izvozno smo orijentirana tvrtka koja 60 posto ukupnih prihoda ostvaruje u inozemstvu. Glavnina proizvoda namijenjena je zapadnoeuropskom tržištu, ali se probijamo i na tržište SAD-a. Tamo smo krajem prošle godine opremili pet hotelskih objekata. Završena je prva faza opremanja u vrijednosti od dva milijuna eura, a druga je predviđena za drugu polovicu ove godine. Postoji vrlo velik potencijal toga tržišta za daljnje projekte', odgovara tportalu Stanušić.
Godišnji kapacitet đakovačke Ancona grupe je 225.000 elemenata. Sirovine za proizvodnju uglavnom nabavljaju u inozemstvu jer u Hrvatskoj, kaže, nema proizvođača s kojim bi mogli surađivati.
'Uglavnom nabavljamo od dobavljača/proizvođača iz Austrije i Italije. Što se tiče drvnog sortimenta, nabavljamo ga na domaćem tržištu. Od ove godine imamo i ugovor s Hrvatskim šumama pa nećemo imati problem s nabavom sirovina te vrste, što je inače vrlo izražen problem kod drugih proizvođača', kaže Stanušić.
U ovoj đakovačkoj tvrtki osnovanoj prije osam godina zaposleno je 130 radnika, a predstavništva imaju u Australiji, Kanadi, Kataru, Njemačkoj i Danskoj.
'Nažalost, izražen je problem pronalaska radnika drvne struke, ali ga pokušavamo riješiti vlastitim ulaganjima i edukacijom postojećih zaposlenika te stipendiranjem srednjoškolaca i studenata', dodaje on.
Ancona grupa za izgradnju novog proizvodnog pogona opremljenog najsuvremenijom tehnologijom za obradu masivnog drveta, ukupno vrijednog 11 milijuna kuna, iz europskih fondova povukla je 3,5 milijuna kuna. Ovi Đakovčani planiraju nastaviti s razvojem proizvoda iz koncepta Slavonike kako bi ju pripremili za tržište, a u sljedećih pola godina i otvoriti izložbeni salon u Zagrebu.