Motorni benzini na hrvatskom tržištu već sada su euro V kvalitete, dizelska će goriva toj kvaliteti morati udovoljiti do kraja ove godine, a od početka 2013. propisane standarde kvalitete morat će zadovoljiti i loživo ulje, plinsko ulje i brodsko plinsko ulje, predviđeno je Uredbom o kakvoći tekućih naftnih goriva
'Benzin koji se u Hrvatskoj proizvodi od 1. siječnja 2011. je euro V kvalitete, dakle udovoljava trenutno najboljoj kvaliteti. Propisanoj kvaliteti trebala bi do 1. siječnja 2012. udovoljiti i dizelska goriva u količinama dovoljnim za cjelokupno tržište, a sada se ovo kvalitetno gorivo prodaje na određenom broju benzinskih postaja jednoliko raspoređeno po Hrvatskoj kako bi nove serije vozila mogle kupovati gorivo eurodizel kvalitete. Loživo ulje, plinsko ulje i brodsko plinsko ulje kvalitete propisane uredbom prodavat će se u Hrvatskoj od 1. siječnja 2013. godine', navodi se u priopćenju Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva u povodu nove uredbe.
Tu je uredbu, na temelju Zakona o zaštiti zraka, hrvatska Vlada donijela na sjednici održanoj početkom veljače, a početkom ovog tjedna objavljena je u Narodnim novinama. Uredbom se u bitnome smanjuju dopuštene količine tvari koje negativno mogu utjecati na kakvoću zraka, navodi se u priopćenju.
Sastavnice tekućih naftnih goriva (benzina, dizelskog goriva, petroleja, plinskog i loživog ulja, te brodskih goriva) za koje se propisuju granične vrijednosti su sumpor, olovo, olefini, aromati, benzen, kisik, policiklički aromatski ugljikovodici, oksigenati i metilni ester masne kiseline (FAME).
Uredbom su smanjene dopuštene količine pojedinih sastavnica u odnosu na vrijednosti propisane Uredbom iz 2006. Tako je primjerice granična vrijednost sadržaja sumpora u benzinu i dizelskom gorivu s 50 miligrama po kilogramu (mg/kg) smanjena na 10 mg/kg, dok su granične vrijednosti za benzen u benzinu smanjene na najviše 1 posto volumenskog udjela. Također, smanjen je i maseni udio policikličkih aromatskih ugljikovodika u dizelskom gorivu i to s 11 posto na najviše 8 posto.
Time je, ističu iz Ministarstva, učinjen još jedan značajan korak prema daljnjem poboljšanju kakvoće zraka u Hrvatskoj i smanjenju nepovoljnog utjecaja prometa na ljudsko zdravlje, uz istodobno osiguravanje potrošačima kvalitetnog goriva usklađenog sa standardima EU.
Tekuća naftna goriva koja se stavljaju u promet na domaće tržište moraju biti popraćena Izjavom o sukladnosti s propisanim graničnim vrijednostima sastavnica i značajki kakvoće tekućih naftnih goriva koju izdaje proizvođač i/ili uvoznik na temelju izvještaja o ispitivanju tekućeg naftnog goriva obavljenog u akreditiranom laboratoriju prema zahtjevu norme HRN EN ISO/IEC 17025.
Uredbom je propisano i označavanje benzina i dizelskog goriva odgovarajućim oznakama na benzinskim postajama, kako bi se omogućilo da potrošači dobiju odgovarajuću informaciju o sadržaju biogoriva u benzinu ili o sadržaju metalnog aditiva u gorivu.
Primjerice, benzin u kojem je do 5 posto biogoriva, označavat će se oznakom E5, s udjelom od 5 do 10 posto oznakom E10, dok će dizelsko gorivo u kojem udjel biogoriva doseže do 7 posto nositi oznaku B7, a distributeri će na na mjestima na kojima prodaju gorivo s metalnim aditivima morati staviti naljepnica s tekstom 'Sadrži metalne aditive'.