Hrvatska drvna industrija doživljava pravi procvat na izvoznim tržištima. U prvih osam mjeseci izvezeno je robe u vrijednosti od 868 milijuna dolara, što je 32 posto više nego u istom razdoblju lani
'Hrvatska drvna industrija glavna je snaga i pokretač održivog gospodarskog razvoja baziranog na upotrebi resursa, primjeni znanja i inovacija te regionalni lider u proizvodnji drvenih proizvoda i namještaja visoke dodane vrijednosti. Važnost ovog sektora je u multiplikativnim efektima koji se ostvaruju proizvodnjom baziranoj na domaćim resursima i domaćem znanju, plasmanom finalnih proizvoda na inozemna tržišta te uključivanjem mnogih pratećih djelatnost', smatra Zdravko Jelčić, predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK.
U ukupnoj robnoj razmjeni s inozemstvom za prvih osam mjeseci 2014. udio drva, drvnih proizvoda i namještaja iznosi 10 posto od ukupnog izvoza i dva posto od ukupnog uvoza.
Udio izvoza drvne industrije u ukupnoj robnoj razmjeni s inozemstvom porastao je s osam na 10 posto u prvih osam mjeseci 2014. u odnosu na isto razdoblje prošle godine dok je udio u uvozu ostao na istoj razini. Ako znamo da je rast izvoza u 2013. u odnosu na 2012. iznosio osam posto, tada vidimo da podaci za prvih osam mjeseci ove godine upućuju na zaključak o snažnom, kontinuiranom i pozitivnom trendu rasta izvoza drvno-prerađivačkog sektora.
Oko 70 posto ukupnog izvoza su finalni proizvodi (namještaj, podni oblozi - parket, građevinska stolarija, drvene kuće, drveni pragovi), a 30 posto su građa, elementi i trupci. Indeks fizičkog obujma industrijske proizvodnje u preradi drva, drvnih proizvoda iznosio je 104, a namještaja 108 u razdoblju od devet mjeseci 2014. u odnosu na 2013, što upućuje u trend rasta proizvodnje od osam posto.
Aktualna, evidentirana ukupna izravna zaposlenost u hrvatskoj drvnoj industriji (samo trgovačka društva, bez obrta i zaposlenih u Hrvatskim šumama d.o.o.) u 2013. je prosječno 19.519 djelatnika i ima daljnji trend pada (I-VII 2014. - 19.277 zaposlenih). Najveći broj zaposlenih je u proizvodnji proizvoda više dodane vrijednosti i to što je veći stupanj finalizacije, to je veći broj zaposlenih (drvna industrija je radno intenzivna). Drvna industrija uglavnom se nalazi u ruralnim područjima RH te je izrazito bitna za očuvanje postojeće zaposlenosti u tim sredinama.
363577,323390,349066,362215
Proizvodnja masivnog parketa i namještaja dva su glavna proizvoda na kojima domaća drvna industrija mora temeljiti svoje buduće planove za još veći i uspješniji prodor na strana tržišta. Proizvođači parketa unazad nekoliko godina ostvaruju značajne rezultate i najviše su povećali proizvodnju, s 2,54 milijuna kvadrata iz 2012. na 3,47 milijuna kvadrata u 2013. Navedeno su ostvarili značajnim ulaganjem u inovativne tehnološke procese te prateći svjetske trendove i potrebe izvoznih tržišta, što je dovelo do uspješne tržišne konkurentnosti na zapadnim tržištima. Proizvođači masivnog namještaja u tom su razdoblju povećali proizvodnju sa 726 tisuća na 792 tisuće komada, a kuhinjskog namještaja sa 136 tisuća na 177 tisuća komada. Porasla je i proizvodnja uredskog namještaja sa 85 tisuća na 96 tisuća komada, a trend se nastavio i u 2014.
Navedeno su ostvarili, uvelike zbog kvalitetne hrvatske sirovine, pogotovo hrvatskog hrasta koji ima oznaku FSC certifikata te ulaganjem u znanje, inovacije i dizajn, koje je neizbježno u praćenju svih svjetskih trendova proizvodnje namještaja i razvoja konkurentnosti na tržištu. Osim navedenog, značajno su pridonijeli izlasci na međunarodna tržišta kroz razne oblike promocije, posebice organizacija i sufinanciranje nastupa preko Hrvatske gospodarske komore na međunarodnim sajmovima.
'Zahvaljujući ulaganjima HGK i potpori koju nam pruža svih ovih godina, prilikom nastupa na međunarodnim sajmovima planovi se ostvaruju i hrvatski proizvođači namještaja mogu odgovoriti na sve zahtjeve tržišta, a inovacijama i dizajnom svojih proizvoda mogu čak diktirati trendove. Hrvatski dizajnirani namještaj tražen je proizvod', smatra direktor Ancona grupe Tomislav Milošević
Zdravko Jelčić, predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK, objasnio je kako je za naše tvrtke važan nastup na međunarodnim sajmovima namještaja i drvnih proizvoda (vrata, parketa), što pokazuju i sami statistički podaci koji ukazuju na to da bi do kraja tekuće godine mogli imati izvoz preko milijardu dolara.
'Naši proizvođači ne samo da su u korak s trendovima potražnje na stranim tržištima, već su postigli i visoku konkurentnost', rekao je Jelčić te dodao kako želi zahvaliti svima koji su doprinijeli snažnom rastu proizvodnje, proizvodnosti rada (porast proizvodnosti rada od 4,6 posto) i izvoza te ujedno poslati poruku da drvoprerađivački sektor ima ogroman potencijal daljnjeg rasta i rasta izvoza, ali uz očekivanu i nužnu podršku Vlade RH u smislu potpora i rasterećenja poslovanja. To će biti motivirajuće za još veća ulaganja u ovaj sektor, osobito finalnu proizvodnju koja nosi najveću dodanu vrijednost', zaključio je Jelčić.