Danas u 14 sati, prije otvaranja newyorške burze, predsjednik uprave General Motorsa Frederick Henderson je krenuo na tamošnji sud i po članku 11 stečajnog zakona zatražio stečaj
Četiri sata poslije jedan od moćnijih ljudi svijeta pokušat će objasniti gledateljima i slušateljima zašto GM odlazi u stečaj i što to za njih znači, piše Večernji list.
Stečaj GM-a bit će treći po veličini u američkoj korporativnoj povijesti, nakon kolapsa investicijske banke Lehman Brothers u rujnu 2008., i telekomunikacijskog diva WorldCom godine 2002., te najveći dosad zabilježen u američkoj industriji.
U sklopu stečaja s preustrojem GM planira zatvoriti 11 tvornica i još tri pogona, te otpustiti 21.000 radnika.
Kako je sinoć po američkom vremenu ustanovljeno u Bijeloj kući - za General Motors završava jedna era, no ujedno započinje nova. Što će to konkretno značiti za američku privredu, još nije jasno. Predsjednikovi suradnici i savjetnici već sada su naznačili da SAD što prije želi svoj udio, koji će u početku iznositi 60 posto, u roku od šest do 18 mjeseci ponovno predati u ruke privatnih ulagača. Iz drugih izvora bliskih Bijeloj kući čulo se da postoji i mogućnost da država što dulje zadrži svoj udio kako bi vratila dio novca poreznika.
Nakon što je Opel riješio svoj opstanak, Sjedinjene Države će uz već isplaćenih 20 milijarda dolara dodatno osloboditi više od 30 milijarda dolara proračunskog novca. To će biti veoma težak udarac za američke porezne obveznike koji će ovaj teret morati sufinancirati. Iz ministarstva financija poručuju da se povrat uloženog novca ne očekuje, no nova ulaganja neće biti potrebna.
Eventualno proglašenje bankrota GM-a u SAD-u neće utjecati na poslovanje europskih podružnica. Nabava dijelova za Opelova vozila u cijeloj Europi, pa tako i u Hrvatskoj, nije upitna.
Washington će poduprijeti i sjeverni susjedi iz Kanade koji će uložiti devet i pol milijarda dolara. Vjerovnici će ostati bez 27 milijarda dolara koje im duguje GM.