Poslovodstvo Tvornice željezničkih vozila Gredelj predstavilo je danas prototip niskopodnog dizel-motornog vlaka za regionalni promet koji bi sljedeće godine, ovisno o tržišnim okolnostima i narudžbama, mogao krenuti u serijsku proizvodnju
Riječ je o trodjelnoj garnituri sastavljenoj od dva krajnja vagona s upravljačnicama i jednog srednjeg vagona. Posebnost vlaka je u tome što je sva pogonska oprema smještena na krov vagona, čime se dobilo na prostranosti i udobnosti putničkih kabina.
Prema riječima direktora Gredelja Ivana Tolića, cijena vlaka u serijskoj proizvodnji ne bi smjela biti veća od pet milijuna eura. Vlak će voziti hrvatskim prugama, a konstruiran je tako da zadovoljava i propise EU-a.
Tolić je izvijestio i da je Gredelj obnavlja dvije dizelske lokomotive namijenjene željezničkom operateru u Argentini, u sklopu suradnje s američkom tvrtkom National Railway Equipment Company (NREC).
Ukupna vrijednost isporuke lokomotiva za Argentinu je dva milijuna dolara. Tolić napominje da je je Gredelj za NREC već isporučio nekoliko obnovljenih, moderniziranih, i potpuno novih lokomotiva, koje već voze u Africi, Aziji i Americi.
Trenutno je u pogonima TŽV Gredelj u tijeku izrada još pet lokomotiva za Mozambik, dvije uskokolosječne lokomotive te dvije lokomotive serije GT26 čije će se mjesto isporuke naknadno odrediti.
Za američkog naručitelja TŽV Gredelj je isporučio do sada ukupno 25 lokomotiva za razna tržišta, od čega je samo u ovoj godini isporučeno četrnaest lokomotiva.
Iduće godine bi prema ugovoru sklopljenom u rujnu, Gredelj NREC-u trebao isporučiti osamnaest lokomotiva, a u tijeku su pregovori za ugovaranje još šest uskotračnih lokomotiva.