Švedski lanac trgovina odjeće H&M izvijestio je u srijedu da je prvo fiskalno tromjesečje zaključio s gubitkom i prihodima manjim za četvrtinu zbog zatvaranja trgovina kako bi se suzbilo širenje koronavirusa
U razdoblju od prosinca do veljače drugi modni lanac u svijetu poslovao je s gubitkom nakon financijskih stavki od 1,39 milijardi švedskih kruna (159 milijuna dolara). U istom prošlogodišnjem razdoblju bilježio je dobit od 2,5 milijardi kruna.
Neto gubitak iznosio je 1,1 milijardu kruna. U istom razdoblju godine ranije H&M je poslovao s neto dobiti od 1,93 milijarde kruna.
Neto prihodi potonuli su u tromjesečnom razdoblju zaključno s veljačom 27 posto, na 40,1 milijardu kruna. Iskazani u lokalnim valutama, smanjeni su 21 posto.
Najveći pad prihoda bilježili su na njemačkom tržištu, za 41 posto. Slijede Britanija i Italija gdje su potonuli 38 odnosno 37 posto. Jedina svijetla točka bila je Kina sa skokom prihoda za 13 posto u razdoblju od prosinca do veljače.
Drugi val pandemije rezultirao je opsežnim ograničenjima, podsjetila je kompanija, navodeći da je u najtežoj fazi privremeno zatvoreno bilo oko 36 posto trgovina grupe.
Online prodaja i dalje je bilježila dobre rezultate, poskočivši 48 posto u prvom fiskalnom tromjesečju. Iskazana u lokalnoj valuti, uvećana je 57 posto.
Kompanija navodi i da je u razdoblju od 1. do 28. ožujka bilježila 55-postotni skok prihoda iskazano u lokalnoj valuti.
Istaknuli su i da žele ponovo steći povjerenje tamošnjih potrošača i poslovnih partnera, nakon vala kritika na društvenim mrežama koje je izazvala opetovana objava njegovog iskazivanja zabrinutosti zbog izvješća o kršenju ljudskih prava u Xinjiangu.
Tom je prilikom bio najavio i da više neće nabavljati pamuk u toj kineskoj regiji, podsjeća Reuters.
U danas objavljenom odvojenom priopćenju naglasili su da dugoročno žele nastaviti poslovati u Kini.
"Surađujemo s kolegama u Kini kako bismo poduzeli sve što možemo i uspješno se nosili s aktualnim izazovima i pronašli rješenje", ističu.
"Kina je za nas jako važno tržište", poručuju, dodajući da će azijski div "nedvojbeno i dalje igrati važnu ulogu u razvoju cijelog sektora".
Kina je četvrto H&M-ovo tržište po prodaji i najveće nabavno tržište, napominje Reuters.