U prvih devet mjeseci poslovanje Hrvatske poštanske banke obilježio je rast svih relevantnih pokazatelja poslovanja uključujući snažan rast operativne i neto dobiti te povećanje tržišnog udjela, izvjestili su iz ove poslovne banke
U prvih devet mjeseci 2016. operativna dobitHPB-a viša je za 11,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznosi 297,8 milijuna kuna. Najveći utjecaj na rast dobiti imao je nekamatni prihod koji je porastao za 19,9 posto, a kao rezultat širenja poslovanja neto prihod od naknada veći je 3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Osim doprinosa iz temeljnog poslovanja, rastu operativne dobiti pridonio je neočekivani skok dobitaka od trgovanja za 75,1 posto kao i dobit od prodaje vrijednosnica iz portfelja raspoloživog za prodaju u iznosu od 41,7 milijuna kuna.
Uslijed snižavanja kamatnih stopa na kredite došlo je do blagog pada neto kamatnog prihoda (-2,5 posto). Neto dobit u prvih devet mjeseci 2016. iznosi 147,5 milijuna kuna što je čak 38,1 posto više u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine te 19,7 posto više u odnosu na godišnju dobit 2015.
Troškovi ukupnih rezerviranja manji su za 4,4 posto zahvaljujući boljoj naplati i smanjenim rezervacijama za neprihodujuće kredite od 22,1 posto.
Usprkos novom regulatornom doprinosu za sanacijski fond EU, ukupni operativni troškovi gotovo su nepromijenjeni (+0,4%) zahvaljujući uštedama na eksternaliziranim uslugama. Omjer troškova i prihoda (C/I indikator) dodatno je snižen i iznosi 52,2% što je najbolja razina u posljednjih 10 godina.
Tijekom devet mjeseci 2016. Banka je stekla povjerenje više od 13 tisuća novih klijenata te danas ima 650 tisuća klijenata. Broj novootvorenih tekućih računa porastao je za 26 tisuća, a otvoreno je i 1.200 novih poslovnih računa.
Banka nastavlja povećavati kreditnu aktivnost i, nasuprot stagnaciji tržišta, s 3,6 milijardi kuna novoodobrenih plasmana ostvarila je rast bruto kreditnog portfelja od 8,8 posto. Rastu ukupnih kredita najviše su pridonijeli krediti stanovništvu koji su u devet mjeseci porasli 601 milijun kuna, odnosno 13 posto. Pritom su stambeni krediti na prvom mjestu s rastom od 473 milijuna kuna što predstavlja skok od 49,2 posto. U trećem tromjesečju preokrenut je trend pada kredita gospodarstvu koji su u ta tri mjeseca u HPB-u porasli 518,2 milijuna kuna.
Nastavljen je snažan rast ukupnih depozita koji su od početka godine povećani za 9,4 posto. Samo u trećem tromjesečju depoziti su porasli 637 milijuna kuna i krajem rujna dosegnuli iznos od 16 milijardi kuna. Zahvaljujući povećanju broja klijenata, najveći je porast depozita ostvaren u poslovanju s gospodarstvom, čak 20,8%, a depoziti građana porasli su 3 posto.
'Visoka profitabilnost i snažan rast tržišnih udjela okarakterizirali su prva tri kvartala 2016. Otvoreno je 26 tisuća novih tekućih računa, sve se više vidi naš rad u malom i srednjem poduzetništvu, SuperSmart HPB osvojio je nagradu SoMo Tech za najbolju mobilnu aplikaciju 2016., a časopis The Banker nazvao nas je 'rising star'. Upravo započinje naša kampanja gotovinskih kredita koji su, osim u 52 poslovnice Banke, dostupni u 135 ureda Hrvatske pošte. Zadovoljni smo rezultatima, ali znamo da nas čeka još puno posla kako bismo postali najbolja banka u Hrvatskoj', komentira poslovanje u prvih devet mjeseci 2016. Tomislav Vuić, predsjednik Uprave HPB-a.