Gradnja autocesta po kilometru u Hrvatskoj jedna je od najjeftinijih u Europi, pokazuje istraživanje češkog IBR Consultinga
Istraživanje o prosječnim cjenama gradnje autocesta objavljeno je u svibnju ove godine i obuhvaća sedam zemalje Europske Unije i Hrvatsku, prenosi Jutarnji list
U istraživanje su uz Hrvatsku uključene Češka, Slovenija, Mađarska, Danska, Njemačka, Austrija i Slovačka. Prema tom istraživanju, cijena gradnje jednog kilometra autoceste na nezahtjevnom terenu u Hrvatskoj prosječno stoji šest milijuna eura
Jedina od promatranih država u kojoj je jeftinija gradnja autocesta je Danska, gdje gradnja kilometra stoji pet milijuna eura. Najskuplja je gradnja u Austriji, gdje je cijena kilometra oko 11 milijuna eura. Sličan je omjer cijena gradnje kilometra autoceste na zahtjevnom terenu
Prosječna se cijena u Hrvatskoj penje na 12 milijuna eura i jedino je u Slovačkoj manja te iznosi 10 milijuna po kilometru. U Njemačkoj i Austriji isti kilometar autoceste vrijedi oko 22 milijuna eura
Cijena gradnje ovisi o terenu kroz koji prometnica prolazi, broju objekata, zhtjevnosti gradnje, opremanju pa je teško uspoređivati cijene gradnje različitih autocesta. No, bez obzira na to može se reći da je cijena gradnje najtežih dionica u Hrvatskoj daleko od cijena najtežih u Austriji.
Tako primjerice gradnja dviju najzahtjevnijih dionica brze ceste S1 od Beča do Kremsa stoji po kilometru čak 100 milijuna eura, a najjeftinija dionica po kilometru samo 4,5 milijuna. Usporedbe radi, najskuplja dionica autoceste Zagreb - Split je ona od tunela M. Kapela - jug do Žute Lokve koja je po kilometru stajala nešto manje od 12 milijuna eura, što je 2004. bila iznimno visoka cijena.
Osim po prosječnoj cijeni kilometra autoceste, Hrvatska u istraživanju dobro stoji i u analizi cijena gradnje velikih mostova, vijadukata i tunela u usporedbi s navedenim članicama EU. Tako Hrvatska ima najniže cijene gradnje mostova i vijadukata, po metru kvadratnom 750 eura. Najskuplja je gradnja objekata u Mađarskoj, gdje četvorni metar objekta stoji više od 2500 eura
Gradnja kilometra tunela najskuplja je u Njemačkoj i Mađarskoj -nešto manje od 50 milijuna eura. U Hrvatskoj je je prosječna cijena oko 25 milijuna eura po kilometru, dok je najjeftinija gradnja tunela u Sloveniji, nešto manje od 20 milijuna eura po kilometru.
Gradnja tunela uvelike ovisi o težini materijala koji se iskopava, te opremi tunela. U Hrvatskoj se tuneli opremaju tako da se zadovolje sva pravila sigurnosti koja propisuje EU. Prema podacima Hrvatskih autocesta, gradnja i opremanje jedne cijevi tunela Sv. Rok i iskop druge cijevi stajali su 24 milijuna eura po kilometru. Isti posao na M. Kapeli stajao je nešto više od 10 milijuna eura po kilometru jer nije potrebna gradnja više trafostanica kao u slučaju Sv. Roka.