Neovisno o tome je li riječ o maloj romantičnoj gesti ili ekstravagantnom iznenađenju za bolju polovicu, čini se da potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije. Godišnji 'Mastercard Love Index', kreiran na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama tijekom trogodišnjeg razdoblja, otkrio je da je sentimentalna potrošnja od 2014. do 2016. na globalnoj razini narasla za 49 posto. Iako se većina darova i dalje kupuje u fizičkim trgovinama, broj online transakcija je od Valentinova 2014. do istog dana 2016. porastao za 37 posto
Podaci iz kompanije Mastercard pokazuju i da se darovi za Valentinovo najčešće kupuju u zadnji tren – u tri godine je 13. veljače na globalnoj razini izvršeno čak 47,4 milijuna transakcija. Kad je riječ o samim poklonima, prodaja cvijeća tijekom protekle tri godine stagnira te se čini da izlazak postaje sve češći način izražavanja ljubavi – potrošnja u restoranima u razdoblju oko Dana zaljubljenih raste za čak 102 posto u odnosu na 2014.
Podaci za Hrvatsku pokazuju da je potrošnja rasla za 27 posto u odnosu na 2014., dok je broj transakcija 67 posto veći. S više od 18.000 transakcija 13. veljače, i kod nas darovi kupuju u zadnji tren, na cvijeće trošimo 15 posto manje nego prije tri godine, a najpopularniji su restorani – potrošnja ondje je narasla za 79 posto i čini čak 69 posto ukupnih transakcija u razdoblju oko Dana zaljubljenih.
Kad je riječ o regionalnim trendovima, u Europi najveći dio potrošnje u razdoblju oko Dana zaljubljenih odnosi se na hotele i motele (35 posto) uz porast od 50 posto u tri godine. Ipak, najveći rast doživjeli su restorani – u tri godine potrošnja je porasla za 67 posto. Naposljetku, upravo su Europljani među predvodnicima kad je riječ o trendu kupnje darova na internetu – 19 posto potrošnje u ovom razdoblju odnosi se na e-trgovine.
U regiji Azija i Pacifik također se najviše troši na hotele i motele (37 posto), a – usprkos 85 posto transakcija koje se obave na prodajnim mjestima – online kupnja je porasla za 81 posto. Također, ovdje je vidljiv najveći pad popularnosti kupnje cvijeća za Valentinovo – čak 34 posto u usporedbi s 2014. godinom. Tijekom razdoblja oko Dana zaljubljenih u Kanadi se najviše troši na restorane (34 posto), a u usporedbi s drugim regijama najmanje kupnji se odvija na prodajnim mjestima (59 posto). Najveći pad popularnosti je doživio pisaći pribor (38 posto).
Srednja Amerika bilježi 54 posto potrošnje u restoranima, s porastom popularnosti od 91 posto u tri godine. Tu je prisutan i najveći rast u segmentu potrošnje na internetu – čak 250 posto u tri godine. Rast od 271 posto doživjela je i potrošnja na cvijeće, a 66 posto raste kupnja nakita.
U SAD-u se najviše troši u restoranima (44 posto) uz porast od 130 posto, dok rast od 57 posto bilježi potrošnja u hotelima i motelima. Na prodajnom mjestu izvrši se 90 posto kupnji.
Hoteli i moteli (43 posto potrošnje) i nakit (22 posto) najpopularniji su na Bliskom istoku. Tri četvrtine kupnji odvija se na prodajnom mjestu, a sve se više kupuje cvijeće (22 posto u tri godine).