Dok europski automobilski div Stellantis još uvijek traži novog izvršnog direktora, dioničari su na godišnjoj skupštini u Amsterdamu odobrili finalni paket otpremnine za bivšeg šefa Carlosa Tavaresa u iznosu od čak 23,1 milijun eura
Tavares, koji je krajem prošle godine iznenada podnio ostavku nakon značajnog pada prodaje u Europi i SAD-u, trebao je ostati na čelu kompanije do 2026. godine. Njegova ostavka, prema insajderima, uslijedila je i zbog neslaganja s Upravom oko strategije elektrifikacije – bivši je CEO zagovarao 100-postotni udio prodaje električnih vozila do 2030., dok je Upravni odbor tražio sporiji tempo tranzicije, piše Euronews.
Lavina kritika
Unatoč slabim poslovnim rezultatima iz 2024., većina investitora – njih oko 67 posto – podržala je isplatu bogatog paketa, koji uključuje osnovnu godišnju plaću od dva milijuna eura, 500 tisuća eura za ‘troškove nakon mirovine’ te čak 20 milijuna eura iz dugoročnog bonus programa koji nagrađuje ispunjenje pojedinih ciljeva.
Taj potez izazvao je lavinu kritika. Institucionalni ulagači poput Allianz Global Investors i Proxinvesta pozvali su dioničare da odbace prijedlog, ističući da je nagrada ‘pretjerana i neprimjerena’ s obzirom na poslovne promašaje Stellantisa i okolnosti koje su dovele do Tavaresova odlaska.
‘Utjecaj prošlogodišnjeg upozorenja o padu dobiti odražen je samo u smanjenju bonusa (koji iznosi nula), ali ne i u drugim varijabilnim komponentama koje mu i dalje osiguravaju više od 20 milijuna eura’, upozorili su iz Allianza.
Podsjetimo, Stellantis je krajem 2024. izdao profitno upozorenje, s prognozom operativne marže između 5,5 i 7 posto – značajno manje od prethodnih 10 posto – i predviđanjem negativnog slobodnog novčanog toka od čak 10 milijardi eura.
Pet kandidata
Nakon Tavaresova odlaska, predsjednik Uprave John Elkann privremeno je preuzeo vodstvo, uz najavu da će novi direktor biti imenovan do kraja prve polovice 2025. Prema navodima Reutersa, Stellantis je trenutno suzio izbor na pet kandidata.
Ovo nije prvi put da je Tavaresova plaća izazvala prijepore – još 2022. godine čak 52 posto dioničara glasalo je protiv tadašnjeg prijedloga kad mu je kompenzacija iznosila 19,2 milijuna eura, bez dugoročnih bonusa.
Na cijelu situaciju reagirali su i političari. Talijanski potpredsjednik vlade Matteo Salvini oštro je kritizirao visinu otpremnine, osobito u trenutku dok kompanija reže troškove i bilježi pad prodaje.
Carlos Tavares vodio je Stellantis od njegova osnutka 2021., kada je nastao spajanjem Fiat Chryslera i PSA Grupe.