U 2015. godini Hrvatski Telekom ostvario je prihode u iznosu od 6,92 milijarde kuna, što je za 0,2 posto više nego 2014. godine kada je pad bio 1,9 posto. Zadržana je vodeća pozicija u svim segmentima telekomunikacijskog tržišta, a stabilizaciji prihoda dodatno su doprinijeli rast u ICT području i poslovanje s električnom energijom, priopćeno je iz kompanije
Operativna dobit (EBITDA prije jednokratnih stavki) je također stabilna u odnosu na 2014. godinu te iznosi 2,78 milijardi kuna, uz jaku EBITDA maržu od 40,2 posto. Neto dobit u 2015. godini iznosi 925 milijuna kuna. Neto novčani tijek iz poslovnih aktivnosti iznosi 2,37 milijardi kuna te je porastao za 3,1 posto.
Vrijednost investicija 35 posto veća nego prethodne godine
Hrvatski Telekom je u protekloj godini značajno povećao vrijednost investicija. Ukupno 1,46 milijardi kuna, odnosno 34,8 posto više nego godinu ranije, usmjereno je u tri ključna područja - razvoj mobilne i fiksne infrastrukture, povećanje kapaciteta za širokopojasni pristup internetu te završetak IP migracije.
HT je treći telekom u Europskoj uniji koji je sve svoje korisnike i usluge prebacio u ALL-IP mrežno okruženje, a vrijednost samog projekta u proteklih 5 godina prelazi 400 milijuna kuna.
Pokrivenost populacije 4G mrežom u zatvorenom prostoru povećana je za 20 postotnih poena, te sada obuhvaća 65 posto populacije u odnosu na 45 posto u 2014. godini (pokrivenost populacije na otvorenom - 2015: 93% te 2014: 73%). Brzine su u gradskim područjima povećane do 225 Mbit/s, trostruko više od prošle godine. Hrvatski Telekom dobio je i međunarodno priznanje za najkvalitetniju mobilnu mrežu, P3 'Best in Test' certifikat
U nepokretnoj mreži je omogućen optički pristup za više od 171 tisuću kućanstava. Omogućen je širokopojasni pristup brzinama s minimalno 30 Mbit/s za oko 50 posto kućanstava u odnosu na 34 posto kućanstava u 2014.godini. Testirane su i brzine interneta od 400 Mbit/s s G.fast tehnologijom, što će donijeti veliki iskorak u daljnjem razvoju usluga.
HT aktivno sudjeluje i u PAN IP programu Deutsche Telekoma, kroz koji se razvija jedinstvena platforma za proizvodnju usluga. Prvu paneuropsku uslugu, VPN u oblaku, razvili su upravo stručnjaci iz HT-a, a pokrenuta je istovremeno u tri zemlje: Hrvatskoj, Mađarskoj i Slovačkoj.
Nastavljena transformacija kompanije – fokus na optimizaciji poslovanja i poboljšanju korisničkog iskustva
Drugu godinu za redom u Hrvatskom Telekomu provodi se transformacija kompanije kroz strateški program HorizonT, čiji je cilj povećanje efikasnosti i unapređenje poslovanja. Rezultati prvog vala HorizonTa vidljivi su u ostvarenim troškovnim uštedama, poboljšanju korisničkog iskustva, definiranoj strategiji kapitalnih ulaganja, promjenama u ponudi usluga i boljoj iskorištenosti tehnologije.
Za 2016. godinu definiran je novi val HorizonTa s 15 prioritetnih projekata, kojima je glavni cilj stabilizacija i razvoj poslovnih modela.
Više od polovice dobiti za isplatu dividende
Za financijsku godinu 2015. Uprava i Nadzorni odbor predložili su Skupštini Društva isplatu dividende u iznosu od 6 kuna po dionici. To ukupno iznosi 491,3 milijuna kuna te predstavlja 55 posto neto dobiti HT-a d.d., omjer koji je za 4,3 postotna poena viši u odnosu na lani.
Kao što je ranije objavljeno, HT će na početku godine objaviti minimalnu ciljanu dividendu za svaku godinu, koja će biti u okviru raspona navedenog u Politici dividendi. Za financijsku 2016. Uprava trenutno očekuje isplatu dividende u iznosu od minimalno 6,00 kuna po dionici.
Tomašković: U 2016. godini nastavljamo s investicijama i daljnjim razvojem
Komentirajući poslovne rezultate za 2015. i planove za 2016. godinu, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma, Davor Tomašković istaknuo je: 'Iza nas je vrlo uspješna godina u kojoj smo stabilizirali sve financijske pokazatelje i postavili temelje za daljnji rast i razvoj našeg poslovanja. Ulaganje u razvoj infrastrukture za mobilni i fiksni brzi internet i završetak projekta IP migracije, smjestili su nas u sam vrh europskog telekom tržišta te još jednom potvrdili našu poziciju apsolutnog tehnološkog lidera na hrvatskom tržištu.
Također, značajno smo poboljšali zadovoljstvo korisnika u svim područjima, od prve linije komunikacije, kvalitete mreže do konačnog proizvoda. U 2016. godini nastavljamo s ulaganjima u razvoj infrastrukture te transformacijom poslovanja, a svoja tehnološka znanja i ekspertizu usmjerit ćemo u inovacije i daljnje poboljšanje korisničkog iskustva. Tako ćemo našim korisnicima i dalje nuditi najkvalitetniju i najbržu uslugu. Također, nastavljamo i s promatranjem prilika za potencijalno širenje poslovanja Hrvatskog Telekoma u Hrvatskoj i regiji'.