VIJEĆE HTZ-A

I novi marketinški plan hrvatskog turizma dobio Horwath

27.06.2013 u 15:57

Bionic
Reading

Dosadašnji tijek turističke sezone u Hrvatskoj prošao je očekivano s odličnim svibnjem i vjerojatno nešto slabijim lipnjem, a s obzirom na pozitivno stanje i najave s većine inozemnih tržišta te uz dodatne tržišne mjere očekuje se da će 'špica' sezone biti dobra i bar na tragu lanjske, ocjena je s današnje sjednice Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Govoreći o očekivanjima od sezone ministar turizma i predsjednik HTZ-a Darko Lorencin kazao je da je teško nešto konkretnije reći jer će puno toga ovisiti o rezultatima lipnja koji je u prvom dijelu bio nešto slabiji, a u drugom bolji, pa bi mogao i 'razvodniti' velike poraste turističkog prometa iz svibnja.

Ako i bude minusa vjeruje da neće biti velik, a prvih pola godine moći će komentirati tek za koji tjedan kada budu obrađeni prvi rezultati HTZ-a za lipanj.

Vjeruje i da će slijedom porasta turističkih prihoda u prva četiri mjeseca ove godine ukupni prihodi od turizma na kraju godine biti bolji od lanjskih, ali teško mu je reći hoće li se zadržati stopa rasta od 10-ak posto ili će biti manja ili možda veća.

Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić upozorila je Vijeće na aktivnosti konkurencije, posebno mediteranske i to Grčke, Egipta i Tunisa, koji se nakon par problematičnih turističkih godina žele vratiti na 'scenu' znatnim ulaganjima u promociju, ali i dampinškim cijenama. To dovodi i do zaoštravanja cjenovne utakmice s kojom se hrvatski turizam također ove godine mora izboriti, a kada se tome pridoda i očekivani pad broja turista iz Rusije, Ukrajine i drugih zemalja zbog novog viznog režima jasno je da je ova sezona ne samo specifična nego i prilično neizvjesna, kazala je Matešić.

Stoga je HTZ u suradnji s partnerima na osam inozemnih tržišta (Austrija, Belgija, Češka, Njemačka, Slovačka, Slovenija, Rusija i Ukrajina) već poduzeo dodatne tržišne mjere (promocija, oglašavanje i druge) od svibnja do sredine srpnja za što je dodatno predviđeno oko 5,3 milijuna kuna.

I za promociju i 'animaciju' domaćeg tržišta planira se uložiti gotovo 2,3 milijuna kuna, kazala je Matešić.

Član Vijeća te predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Europskog udruženja nacionalnih udruga putničkih agencija (ECTAA) Boris Žgomba ovu je sezonu također ocijenio specifičnom, a zbog svega navedenog smatra da će veliki uspjeh hrvatskog turizma ove godine biti ako ponovi lanjske rezultate.

Turističko vijeće HTZ-a danas je prihvatilo i ponudu tvrtki THR iz Barcelone i zagrebačkog Horwath Consultinga za izradu strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020. u iznosu od 3,78 milijuna kuna bez PDV ili 4,55 milijuna kuna s PDV-om.

Te su tvrtke izradili i prijašnji taj plan, a na natječaju su, kako se čulo, pobijedili austrijsku tvrktu Kohl&Partner Tourismusberatung i slovensku A.T.Kearney Savjetovanje.