UPOZORENJE IZ HGK-A

'Iduće godine automobili će osjetno poskupiti, država mora reagirati!'

02.10.2018 u 16:04

Bionic
Reading

Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) upozorava da bi automobili iduće godine mogli osjetno poskupjeti zbog novih, strožih standarda mjerenja emisije ugljičnog dioksida (CO2), te se zalaže za zadržavanje koreliranog modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine

U Komori upozoravaju da početkom iduće godine u EU-u na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2, poznati kao WLTP protokol, koji bi nakon 20 godina trebao zamijeniti NEDC (novi europski ciklus vožnje).

WLTP je u mjerenju potrošnje realniji i mnogo bliži stvarnosti nego što je NEDC, za koji se često govorilo da se testiranja provode u idealnim, laboratorijskim uvjetima. Rezultat je bio da su vozila trošila dosta više nego što je to bilo navedeno u deklaracijama. Novi protokol naložila je Europska komisija, a inicijator je Odbor za okoliš.

HGK navodi da je upravo emisija CO2 jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila te da stoga i u Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila.

"Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine. Naime, korelirani ili model NEDC2.0 predložen je na razini Unije kao prijelazno rješenje", stoji u priopćenju.

Tajnik Udruženja Hrvoje Paver ističe da je to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila.

"Čak i korelirana metoda NEDC2.0 povećava emisije CO2 u prosjeku za 10 posto, a prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže cijenu automobila za 8,5 posto. No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište", poručio je Paver koji se nada da će Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir njihov apel.

Prema podacima agencije Promocija Plus, od početka godine do kraja kolovoza u Hrvatskoj je prodano 47.167 novih putničkih automobila, što je 21,8 posto više nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je prodano 38.709, dok ih je samo u kolovozu prodano 3.200, uz rast od 31,5 posto na godišnjoj razini.

10. Opel Astra (204.742)
  • 9. Škoda Octavia (214.329)
  • 8. Volkswagen Tiguan (218.238)
  • 7. Opel Corsa (221.497)
  • 6. Peugeot 208 (225.198)
  • 5. Nissan Qashqai (230,860)
    +5
Najprodavaniji europski automobili Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Prodaja vozila u Hrvatskoj raste usporedo s primjenom Uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila donesene u siječnju, prema kojoj se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzimaju nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, što predstavlja dvije trećine svih novih prodanih vozila.

Uz to, od početka godine godišnji porez na cestovna motorna vozila plaća se prilikom registracije u stanicama za tehnički pregled, a dotad se taj porez plaćao na temelju rješenja Porezne uprave, koje su vlasnici automobila dobivali poštom.

Od 1. siječnja poduzetnicima u sustavu PDV-a omogućen je povrat 50 posto pretporeza za nabavu ili najam osobnih automobila i drugih sredstava za osobni prijevoz do vrijednosti od 400.000 kuna, a od toga dana kod prijenosa vlasništva rabljenih vozila ukinut je porez na stjecanje rabljenih vozila i zamijenjen plaćanjem upravne pristojbe bez potrebe ovjere ugovora kod javnog bilježnika.