Da je električni motor višestruko učinkovitiji od onog s unutarnjim izgaranjem znaju i djeca u osnovnoj školi, no kako se pokazuje benzinci i dizelaši nisu loši u iskorištavanju goriva samo pri radu ‘u prazno’
Naime prema istraživanju Američke agencije za energetsku učinkovitost i obnovljivu energiju, tipični benzinci koriste svega 12 do 30 posto energije iz goriva kako bi pokretali automobil. Većina energije, između 68 i 72 posto, izgubi se na stvaranje nepotrebne topline, dok dio ode na napajanje električnih uređaja.
Usporedbe radi, prosječni električni automobil iskoristi između 77 i čak 82 posto dostupne energije. Preostali dio se izgubi prilikom napajanja (16 posto), napajanja električnih sustava (4 posto) i gubitke električnog pogona (16 posto).
Najveća prednost električnih automobila jest što regenerativno kočenje vraća do 17 posto utrošene energije nazad u sustav.
Nažalost Amerikanci nisu izradili studiju i za hibridne, odnosno plug-in hibridne automobile koji bi se, vjerujemo, pokazali u najboljem svijetu jer uspješno kombiniraju sve prednosti električnih automobila s onima pogonjenih konvencionalnim benzincima (ili dizelašima).