Popularna švedska trgovina namještaja Ikea ulaže dvije milijarde eura u svoj poslovanje u SAD-u. SAD bi tako mogao zbaciti Njemačku s trona i postati najveće tržište Ikee na svijetu. No to ne znači da se Ikea ne namjerava širiti i u Europi
Ikea vrlo hrabro pristupa svojoj politici širenja. Švedski proizvođač namještaja već godinama širi svoje poslovanje na globalnoj razini, a sada u svoj portfelj dodaje osam novih trgovina u SAD-u, a u planu je i otvaranje devet novih manjih poslovnica.
Najveća je to investicija Ikee u jednoj zemlji u povijesti, teška dvije milijarde dolara. SAD je iza Njemačke trenutačno drugo najveće prodajno tržište za ovu tvrtku.
Zašto baš sada? Ikea u SAD-u želi iskoristiti slobodno prostor na tržištu koji se otvorio nakon što su veliki trgovački lanci Walmarta ili online trgovine namještaja Wayfair pretrpjeli velike gubitke uslijed lošijeg poslovanja. Mnogi od njih smanjili su broj zaposlenika, a neke poslovnice se i zatvaraju. Tu rupu na tržištu sada želi popuniti Ikea. S novim poslovnicama ukupan broj trgovina u SAD-u porastao je za trećinu, a prošle godine je Ikea na tom tržištu okrenula 5,5 milijardi eura, piše Tagesschau.
Ikea je dosad bila uglavnom usmjerena na Europu. Njemačka je i dalje najveće tržište s 54 poslovnice, no očekuje se da će američko tržište u sljedećih nekoliko godina prestići njemačko. No to ne znači da Europa i dalje neće biti važan dio strategije Šveđana. Velika ulaganja očekuju se i u Španjolskoj.
Švedski proizvođač namještaja ima više od 450 podružnica diljem svijeta. Iako je Ikea uspjela znatno povećati online prodaju u proteklih deset godina, ova franšiza nastala 1943. godine namjerava se i u budućnosti oslanjati na svoj koncept s velikim trgovinama namještaja.
S druge strane zabilježila je gubitke nakon što se povukla iz Rusije, što je uslijedilo odmah nakon teškog razdoblja za trgovinu za vrijeme pandemije. Unatoč svemu Ikea je prošle godine uspjela povećati prodaju na više od 42 milijarde eura.