Zbog uvoza rebrastoga betonskog čelika bez propisanih certifikata iz Turske, Poljske, Mađarske, Grčke, Bugarske i Austrije, gube i država i IGH i Željezara Split
Krivnju za to podjednako snose osobe zadužene za kontrolu uvoza, koje dopuštaju ulazak tog materijala u zemlju, kao i zaduženi za nadzor gradnje koji dozvoljavaju uporabu bez propisanih certifikata koje izdaje IGH, piše časopis Lider
HUS-ov predstavnik u Željezari Split, Jozo Ivančević kaže da se čak i u gradnji autoceste Zagreb-Split većinom koristio čelik proizveden negdje drugdje, a ne u Splitu.
Na to su nedavno ministra Damira Polančeca upozorili predstavnici vlasnika splitske željezare poljskog Zlomrexa, koji su pritisnuti dugovima od 70 milijuna kuna i iskopčanim plinom, krajem ožujka zaustavili proizvodnju i 480 radnika poslali kućama.
'Molimo vas da učinite sve da se za investicije koje se financiraju iz proračuna upotrebljava čelik hrvatskog proizvođača, koji nije ništa skuplji od regularne uvozne cijene,' stoji u apelu ministru Polančecu.
Objašnjavajući kako je zbog nedostatka certifikata velik dio uvoza ilegalan, vlasnici splitske željezare pitaju se zašto država unatoč najavama još nije pribjegla protekcionizmu radi zaštite domaće proizvodnje, i zašto kontrola uvoza i gradnje jednostavno ne funkcionira.
Splitska Željezara proizvodi 145 tisuća tona čelika na godinu, a uz ulaganja proizvodnja bi mogla narasti i na 180 tisuća tona. Godišnja je potreba u Hrvatskoj do sada iznosila i 300 tisuća tona.