'Povećali smo cijene za 10 posto, ali morat ćemo opet. Sve cijene rastu', piše u srijedu Jutarnji list objavljujući anketu s hrvatskim poduzetnicima nakon zadnjeg poskupljenja energenata
Predsjednik Uprave tvrtke Bjelin, Stjepan Vojnić, smatra da smo najnovijim poskupljenjem goriva uz rast cijena sirovina ušli u inflacijsku spiralu. 'Cijene rastu, i to značajno. Jedino što nas u cijeloj ovoj situaciji drži koliko-toliko optimističnima najave su da su ova poskupljenja goriva i energenata, a samim time i transporta, kratkoročna. Nadamo se da je ovo samo bljesak, a ne konstanta', ističe Vojnić.
Proizvođač vina Poljoprivredna zadruga Putnikovići iz mjesta Putnikovići na Pelješcu naglašava da nisu skočile samo cijene goriva, već su porasli svi ulazni troškovi. 'Cijena kartonske ambalaže porasla je 50 posto, cijena staklene ambalaže također je porasla. Nema nijedne vrste repromaterijala da joj nije viša cijena. Sada nas čeka viša cijena električne energije, a kruna svega je porast cijene goriva', ističe Jozo Rabušić.
Davor Gabela, suvlasnik Sardine, kaže da je u ovom trenutku najveća nepoznanica to što se ne zna na kojoj će se razini zaustaviti cijena nafte i naftnih prerađevina. Sardinu, kako kaže, ne opterećuje samo rast cijena goriva u dijelu transporta, nego i činjenica da je porasla cijena goriva ribarskim brodovima.
Predsjednik Uprave Cemexa Hrvatska, Velimir Vilović, naglašava da cijene ne mogu posebno komentirati s obzirom na to da je dionica Cemexa izlistana na Njujorškoj burzi pa konsolidirano izvještavaju o podacima. 'No svjesni smo i inflatornih pritisaka i tržišnih promjena na koje utječe sukob u Ukrajini, pa pažljivo pratimo kretanja i prilagođavamo svoje poslovanje, uzimajući u obzir i potrebe kupaca i našu financijsku održivost', obrazložio je Vilović.
Igor Leščić, direktor tvrtke Drvoproizvod iz Jastrebarskog, napominje da se ovakva situacija mora odraziti na krajnji proizvod jer su porasle cijene transporta, repromaterijala i sirovina, kao i cijena transporta gotovih proizvoda do kupaca. 'Za robu iz pojedinih zemalja čeka se na transport između 10 i 15 dana. I nikad ne možete znati kolika će biti cijena sljedećeg šlepera. Cijene se dogovaraju od šlepera do šlepera. Nema više dugoročnih dogovora i ugovora', kaže Leščić.
Tvrtka Premis iz Makarske, proizvođač sladoleda, korigirat će cijene svojih proizvoda za otprilike deset posto, ali to ne znači da će ostati samo na tome, piše novinar Jutarnjeg lista Jozo Vrdoljak.