U Šibeniku je, u sklopu Dana hrvatskog turizma, kroz tradicionalni Hrvatski turistički forum u organizaciji Hrvatske gospodarske komore održana panel rasprava naziva 'Kako biti izvrstan?'. Tema panela, na kojem su sudjelovali predstavnici Instituta za turizam, hotela Martinis Marchi, hotela Esplanade, TrustYou i Visa Europe bila je kako mjeriti izvrsnost u hotelijerstvu, poboljšati kvalitetu usluge i zadovoljiti krajnjeg korisnika, a sve kako bi hrvatski turizam bio što konkurentniji
Podatci koje je iznijela moderatorica Sandra Janković, dekanica Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, pokazuju da iako gosti naše hotele u odnosu na konkurente na Mediteranu ocjenjuju najvišim ocjenama, posebno naglašavajući lokaciju i kvalitetu usluge kao najveću prednosti, ostvarena prosječna cijena sobe niža je od konkurenata u mjesecima pred i posezone, te nešto viša od Italije, Portugala i Grčke u sezoni. To ukazuje na činjenicu da daljnjim ulaganjem u kvalitetu i povećanje izvrsnosti poslovanja ima prostora za povećanjem cijena, posebno u segmentu 5 zvjezdica.
Rezultati poslovanja u ovoj godini ukazuju da iako još nije dosegnuta iskorištenost kapaciteta u hotelima iz 2019., povećanjem cijena, odnosno prihoda, ali i povećanjem troškova uslijed inflacije i više cijene rada ostvarena je ista razina kao i prošle godine. Ako želimo biti profitabilniji, trebamo razvijati kvalitetu ispred kvantitete uvažavajući principe održivog razvoja, ali i posložiti sustav tako da omogućimo i potaknemo investicije u hotelijerstvo visoke kategorije.
Na panelu smo od Larise Dedus, menadžerice platforme Trust You, doznali i da gosti pri ocjeni svog iskustva boravka u hrvatskim hotelima uslugu i lokaciju ocjenjuju boljom nego kvalitetu samog smještaja, iako valja naglasiti da smo po generalnim ocjenama kvalitete hotelskog smještaja ispred konkurenata. Međutim, tržište je dinamično, konkurencija neumoljiva, a održivost imperativ.
Uz sezonalnost kao još uvijek najveću boljku hrvatskog turizma, zaokret prema održivijem korištenju resursa i produženju sezone nije moguć bez jačanja hotelijerskog sektora i novih investicija. U prilog tome govori podatak da je i u 2022. gotovo duplo više noćenja ostvareno u privatnom u odnosu na hotelski smještaj.
Velika hotelijerske kuće kroz investicije i unaprjeđenje usluge ulažu značajna sredstva u razvoj samih destinacija, podižu njihovu poželjnost i prepoznatljivost te unaprjeđuju kvalitetu destinacijskog proizvoda. Digitalizaciju kroz inovativne, pouzdane i sigurne načine plaćanja kroz projekt 'Digitalna Hrvatska' predstavila je Renata Vujasinović, direktorica Vise u Hrvatskoj koja zajedno s partnerima besplatno nudi POS terminale svim malim i srednjim poduzećima koja još nisu prihvatila digitalna i kartična plaćanja što je od koristi svim malim poduzetnicima u sektoru turizma.
Melida Bešić, menadžerica hotela Esplanade, simbola luksuznog turizma, kao pokazatelj izvrsnosti navela ukupnu percepciju okoline, odnosno doživljaj gostiju, zaposlenika, suradnika i šire javnosti. A luksuz bismo, prema riječima Ivana Kureta, prokurista hotela Martinis Marchi čija je marina u Maslinici dobitnica ovogodišnjeg Turističkog cvijeta u kategoriji malih marina, danas prije svega opisali kao sigurnost, opuštenost, osjećaj komfora i ugode zbog ambijenta i okruženja u kojem se nalazite. Taj doživljaj dobrim dijelom čine ljudi, domaćini i okruženje kojeg kolektivno stvaramo, zaključuje Kuret.
Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam, navodi da je kvaliteta ukupnog destinacijskog proizvoda i percipirana vrijednost za novac boravka u destinaciji jednaka kvaliteti najslabije karike destinacijskog lanca vrijednosti. Razvojnom konceptu koji potiče turizam visoke dodane vrijednosti nužno se moraju prilagoditi i destinacije ukoliko žele postići dugoročno održive tržišne pozicije, zaključio je Krešić.