Kako ćete znati da ste postali marketing menadžer pitanje je s kojim je otvorena današnja Liderova konferencija Marketing and sales by numbers koja je okupila ključne ljude odjela marketinga i prodaje domaćih kompanija
'Marketing menadžer je zanimanje koje je u cijelom svijetu najteže definirati. Marketinški stručnjaci su u biznisu stvaranja potrošnje, oni stvaraju kupca. Moraju prepoznati što kupca muči i koje su njegove potrebe' – istaknuo je profesor s Ekonomskog fakulteta Vatroslav Škare.
Prema njemu, uspješan marketinški menadžer danas mora ispunjavati tri kriterija: mora znati gradivo, shvatiti da je prodaja kombinacija znanosti i umjetnosti te znati koristiti marketing strateški.
Upravo su marketinški stručnjaci ti koji u budućnosti imaju najbolje predispozicije da postanu direktori tvrtke, istaknuo je Škare pojasnivši da je to zato što marketingaši razumiju tržište i potrošače te imaju vještine koje ta odgovorna funkcija traži.
Glavni govornik konferencije bio je prodajni stručnjak Alen Mayer, predsjednik i izvršni direktor konzaltinške korporacije North American Sales.
Mayer je istaknuo kako postoje četiri pametna načina za osvajanje kupaca koja svaki prodavač mora znati: otkriti kako osvojiti nove klijente, doznati kako se povezati s njima i odmah ih uključiti u dijalog, naučiti kako svladati zapreke te spriječiti nezadovoljstvo klijenta.
'Čak 95 posto svjetskih prodavača ne ulažu u sebe, osim ako ih tvrtka ne natjera na to, što je ponižavajuće za industriju. Ako ste već u nečemu, ulažite u sebe, nove vještine, trudite se jer bez toga nema uspjeha' – naveo je Mayer te poručio: puno je besplatne literature, počnite čitati.
Nabrojao je i osam grešaka koje radi svaki predavač, a većina i po cijeli profesionalni vijek. Prva greška se odnosi na želju za kreiranjem perfektne skripte prvog poziva.
'Ljudi nemaju puno vremena provoditi na telefonu. Telemarketing funkcionira ako imate inteligentan pristup. Kupce ne interesirate vi, nego što ima tu za njih. Ako im to ne pružite, spustit će vam slušalicu. Trebate uvući čovjeka u razgovor, pripremiti se na to' – istaknuo je Mayer.
Nepostojanje željenog cilja još je jedna od grešaka, kao i zaboravljanje temelja prodaje, ne slušanje kupca, ne ulaganje energije i korištenje krivih riječi.
'Prodavač je taj koji prenosi entuzijazam na kupca. Treba vjerovati da može kupcu pomoći proizvodom. Ako ne vjeruje, neće biti rezultata. Trebate slušati kupca jer će u suprotnom glasati nogama, otići i neće se više vraćati, trebate s njima kopati da vidite što ih muči, što žele. Obavljajte telefonske pozive stojeći jer je stajanjem vaša energija drugačija' – još su neke od Mayerovih poruka.
Izbjegavanjem bar nekih od ovih nabrojanih grešaka, poručio je, prodavači će biti uspješniji od 95 posto svojih kolega.