intervju: Marko Kučić

'Kako zadržati timski duh u uvjetima pandemije? Naš Instagram za zaposlenike nudi pravo rješenje'

14.12.2020 u 15:04

Bionic
Reading

Brojni su izazovi koje je pandemija stvorila za kompanije, a jedan od njih svakako je kako informirati, motivirati i angažirati svoje zaposlenike, posebice u uvjetima povećanog rada kod kuće. Rješenje za to ima domaći startup, Jenz. Iako je aplikacija nova na tržištu, već je nominirana i za prestižnu nagradu “Best Mobile App 2020”, čiji se rezultati uskoro očekuju

Kako točno Jenz funkcionira, zašto ga zovu 'Instagramom' za zaposlenike te koliko do sada ima korisnika, otkrio nam je Marko Kučić, novi CEO Jenza, koji posljednjih mjeseci uspješno razvija njegovu poslovnu priču.

Vodite startup Jenz koji služi kao svojevrsna društvena mreža za zaposlenike. Kada je Jenz lansiran i kako ste došli na tu ideju? Koliko je uloženo u razvoj?

Jenz je prvi put u ruke korisnika došao početkom lockdowna, no ideja i razvoj Jenza krenuli su puno ranije. Kako je Q najbrže rastuća softver agencija u Europi, suočavala se sa jako brzim porastom broja zaposlenika te im se ubrzo nametalo pitanje kako povezati sve te ljude i održati timski duh. Tu se rodila ideja za Jenzom, koji se prvo modelirao prema internim potrebama Q-a. Kad mi je moj dobar kolega i prijatelj, Filip Ljubić, ispričao o Jenzu, znao sam da se trebam pridružiti što prije jer sam vidio ogroman potencijal, ali nisam bio jedini. Reakcije klijenata i partnera su bile nevjerojatne, i na tržištu postoji ogromna potreba za ovakvom aplikacijom. Zato smo tom pristupili jako ozbiljno - Jenz je prošao kroz ruke 30-ak stručnjaka iz različitih područja, te smo u njega do sada uložili preko 300 tisuća eura. Uskoro se Jenz osamostalio od Q-a, a ja sam preuzeo vodstvo. Nakon implementacije Jenza proveli smo i anonimnu anketu koja je pokazala konkretne benefite - 87% zaposlenika ima odličnu komunikaciju s kolegama, 90% zaposlenika osjeća potporu nadređenih i 96% zaposlenika savršeno razumije svoje zadatke i ciljeve.

Koliko trenutno imate klijenata, odnosno korisnika?

Jenz trenutno koristi nekoliko stranih i domaćih tvrtki, među kojima je primjerice Deloitte Hrvatska, a u procesu onboardinga je još desetak tvrtki. Početkom 2021. očekujemo preko nekoliko tisuća aktivnih korisnika, te znatno veći broj klijenata. Povećanoj potražnji i broju zainteresiranih pogodovao je rad od kuće uvjetovan pandemije zbog koje je izgradnja snažnog timskog duha postala goruća tema za svakog poslodavca, presudna u nadolazećim mjesecima, a možda i godinama.

Kako je točno Jenz pomogao tvrtkama tijekom pandemije?

Svi se dobro sjećamo bezbroj točnih i netočnih vijesti koje smo svakodnevno imali priliku čuti i vidjeti putem medija. Bilo je jako teško procijeniti kome i u što vjerovati i baš u tome, kažu nam klijenti, najviše im je pomogao Jenz. U samo par klikova mogli su snimiti video i obavijestiti sve zaposlenike o trenutnom stanju poslovanja. U slučaju da nešto nije bilo rečeno, zaposlenici su imali priliku anonimno postaviti bilo koje pitanje koje bi se odgovorilo unutar 24 sata. Osim toga, kroz svoje zabavne priče i svakodnevnu interakciju održali su povezanost s kolegama. Upravo u ovakvim vremenima, više nego ikad, važno je osigurati da su zaposlenici dobro informirani, povezani, motivirani i da se i dalje osjećaju dijelom kolektiva. U suprotnom, tvrtka neće biti produktivna.

Na tržištu već postoje razni alati za komunikaciju sa zaposlenicima. Po čemu je Jenz bolji od Intraneta ili sličnih proizvoda?

Jenz nije samo aplikacija za komunikaciju, već platforma za cjelokupnu transformaciju interne komunikacije. Zato svaki naš klijent, uz aplikaciju, dobiva dediciranu osobu koja prilagođava Jenz klijentu, a ne klijenta Jenzu. Posebnost ove aplikacije je što je ona intuitivna i jednostavna te je mogu koristiti osobe od 7 do 77 godina. Nudi značajke kao što su profili zaposlenika, objave zaposlenika i službene objave firme, status odsutnosti, pohvala kolegama i anonimne ankete, a istovremeno je vizualno dopadljiva za razliku od drugih poslovnih komunikacijskih kanala. Također, zaposlenicima nudi mogućnost da se u svakom trenutku mogu anonimno direktno obratiti odjelu po izboru, a ne samo jednom u kvartalu ili kad to odluči uprava ili ljudski resursi. I naravno, cjenovno je prihvatljiva.

Kome je sve Jenz namijenjen?

Ne ograničavamo se na veličinu tvrtke obzirom na broj zaposlenih, industriju, lokaciju, vlasničku strukturu, udjele u poduzeću i drugo, već na proceduralne i komunikacijske izazove unutar iste. Naši klijent može biti malo ili veliko poduzeće, privatno ili javno, monolokacijsko ili polilokacijsko. Od međunarodne revizorske kuće, pa do male privatne tvrtke koja se bavi proizvodnjom.

Veliki problem IT tvrtki i startupova je potraga za odgovarajućim radnim kadrom. Kako vi stojite po tom pitanju?

Potraga za IT stručnjacima uvijek je izazovna, kako u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Zbog toga s dobrim uvjetima koje nudimo želimo zadržati zaposlenike koje imamo i privući nove. Trenutno za Jenz imamo otvoreno nekoliko radnih mjesta: PHP i Flutter Developere i International Sales Associate te pozivamo sve da se priključe našem timu.

Kakav je plan razvoja aplikacije? Planirate li neke nove funkcionalnosti?

Jenz se prilagođava potrebama tržišta i feedbacku od strane klijenata. Radimo svakodnevno na novim funkcionalnostima i usavršavanju postojećih. Želimo da aplikacija bude prilagodljiva za sve industrije i veličine firmi, a da zadrži jednostavnost kojom trenutno odiše.