PROMJENA TROŠARINA

Kalmeta ispravlja nepravdu prema malim brodarima

26.11.2009 u 09:28

Bionic
Reading

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture danas je priopćilo da je Ministarstvu financija uputilo prijedlog izmjena Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove, u dijelu poreza koji se odnosi na plovila

'Prijedlog izmjena izrađen je nakon analize učinka Zakona koja je napravljena temeljem podataka Carinske uprave o plaćenim trošarinama i podataka lučkih kapetanija o novoupisanim brodicama i jahtama te udruženja malih brodograditelja', ističe se u priopćenju u kojem se ne iznose detalji predloženih promjena upućenih resoru financija koje je nadležno za trošarine.

Navodi se tek da je 'Ministarstvo prihvatilo inicijativu Udruge hrvatske nautičke proizvodnje, Udruženja male brodogradnje pri HGK i Klastera male brodogradnje te su zajednički sastavili prijedlog izmjena Zakona koji se odnosi na trošarine na plovila'.

Posebno se, kako se ističe, 'vodilo računa o brodicama koje koristi obalno i otočno stanovništvo u prijevozu za vlastite potrebe, a koje se u najvećoj mjeri ne može svrstati u luksuz'.

'Također, u obrazloženju izmjena navedenog zakona naglašen je jedan od ciljeva Strategije razvoja nautičkog turizma RH za razdoblje 2009.-2019. o povećanju proizvodnje plovnih objekata za nautički turizam u hrvatskim brodogradilištima-razvoj klastera nautičkog turizma', zaključuje se u priopćenju.

Izmjene Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove stupile su na snagu početkom kolovoza, a njima su uz ostalo trošarine za plovila vezane uz cijenu plovila, a ne kao do tada dužinu plovila

Te su promjene izazvale niz reakcija predstavnika male brodogradnje koji su uz ostalo upozoravali da je to povećalo trošarine na neke vrste plovila i za 10 do 12 puta, da to uništava malu brodogradnju i popratne industrije, prijeti zatvaranjem mnogih tvrtki, gubitkom velikog broja radnih mjesta, itd.

Stoga su predstavnici udruga male brodogradnje više puta zatražili promjene u sustavu i smanjenje trošarina.

U dosadašnjim raspravama o trošarinama na plovila iznijeti su primjerice prijedlozi o povratak na stari sustav trošarina ovisno o dužni plovila (npr. da plovila do sedam metara dužine budu izuzeta od plaćanja trošarina, a za ostala se trošarina plaća ovisno o njihovoj dužini), ili da se u sustavu posebnog poreza ovisno o vrijednosti trošarine na plovila smanje, trošarina oslobode plovila do određene vrijednosti, itd.