sve po pravilima

Krenula ljetna sniženja: Ne dajte da vas zeznu, pripazite na ovo

02.07.2024 u 06:02

Bionic
Reading

U ponedjeljak su počela ljetna sezonska sniženja, vrijeme kad kupci mogu po osjetno nižim cijenama kupovati raznu robu. To je i period čestih žalbi na trgovce zbog brojnih nepravilnosti. Zbog toga vam donosimo najvažnije informacije o pravilima sezonskih sniženja

Kako bi se uveo red na tržište, u Hrvatskoj prije dvije godine donesen Pravilnik o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja, usklađen s europskim direktivama o boljoj zaštiti potrošača.

Dva sezonska sniženja po 60 dana

Pravilnikom je propisano da se sezonsko sniženje odvija dvaput godišnje. Zimsko sezonsko sniženje započinje 27. prosinca, ljetno sniženje 1. srpnja, a oba mogu trajati najdulje 60 dana. Ovogodišnje ljetno sezonsko sniženje tako će trajati tijekom srpnja i kolovoza.

Ako trgovci unutar trajanja sniženja od 60 dana ne prodaju svu sniženu robu, mogu nastaviti s njezinom prodajom i nakon toga, ali po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ističući isključivo tu cijenu te se takva prodaja više ne smije reklamirati kao sezonsko sniženje.

Kako se stavljaju cijene?

Tijekom razdoblja sezonskog sniženja trgovac je dužan istaknuti dvije cijene na artiklu – sniženu cijenu i najnižu cijenu istog proizvoda tijekom 30 dana prije početka sezonskog sniženja. Obje cijene moraju biti istaknute vidljivo i čitljivo kako bi kupcu bilo jasno o kolikom sniženju se radi u odnosu na redovnu cijenu.

Prema Pravilniku, takvo isticanje cijena ne odnosi se na oglašavanje usluga i ugovore o pružanju usluga sklopljene izvan poslovnih prostorija i na daljinu.

Ljetno sezonsko sniženje
  • Ljetno sezonsko sniženje
  • Ljetno sezonsko sniženje
  • Ljetno sezonsko sniženje
Ljetno sezonsko sniženje Izvor: Cropix / Autor: Marko Todorov / CROPIX

Kome prijaviti nepravilnosti?

Ako roba kupljena na sezonskom sniženju ima neki materijalni nedostatak, za nju vrijede odredbe Zakona o obveznim odnosima, a to znači da trgovci odgovaraju za sve takve nedostatke u roku od dvije godine od dana kupnje, osim za proizvode koju imaju grešku.

Sve nepravilnosti vezane uz sezonska sniženja, osobito lažno oglašena sniženja, mogu se prijaviti Tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata osobno, pisanim putem na adresu Državnog inspektorata ili putem ONLINE OBRASCA.