MIŠLJENJE GRAĐANA

Kuhari bi trebali imati plaću od 7.500 kuna

13.05.2015 u 10:38

Bionic
Reading

Povodom početka turističke sezone, MojPosao je istražio kakve plaće bi građani očekivali ovisno o radnoj poziciji, ali i koje su prednosti rada u turizmu. U istraživanju je sudjelovalo više od 400 ispitanika. Ispitanici smatraju da najvišu plaću zaslužuju kuhari i to u prosjeku 7.253 kune što je čak 60 posto viša od realne plaće kuhara koja iznosi 4.521 kunu

S druge strane, ispitanici misle da kuhari realno zarađuju 5.568 kuna, što je 23 posto više od plaće prema podacima servisa MojaPlaća.hr.

Iza kuhara slijedi pizza majstor za kojeg ispitanici smatraju da zaslužuje plaću od 6.065 kuna, što je 31 posto više od realne plaće i svega pet posto više od onog što očekuju da pizza majstor zaista zarađuje.


Najizraženije slaganje zaslužene, očekivane i realne plaće ispitanici navode za radno mjesto animatora. Ispitanici smatraju da animatori zaslužuju 4.813 kuna (15 posto više od realne plaće), a u stvarnosti bi za taj posao očekivali 3.938 kuna (šest posto niže od realne plaće).

Za konobare ispitanici smatraju da zaslužuju 6.004 kune, dok zaista očekuju 4.526 kuna, što je 64 posto više od realne plaće koja iznosi 3.653 kune.

Na pitanje koja je pozitivna strana rada u turizmu, 85 posto ispitanika navodi stjecanje novih vještina i znanja. Na drugom mjestu je upoznavanje novih ljudi (77 posto), a zatim ispitanici navode da je rad u turizmu zanimljiv (57 posto).

Boravak na moru kao glavnu prednost rada u turizmu navodi 40 posto ispitanika, dok ih svega četiri posto smatra kako pozitivne strane rada u toj djelatnosti jednostavno ne postoje.

Da posao u turizmu može biti edukativan smatraju gotovo svi ispitanici. Prvenstveno navode mogućnost učenja stranih jezika (78 posto) i timski rad (74 posto).

Čak 62 posto ispitanika ističe da su u turizmu naučili obavljati više zadataka istovremeno, dok ih 61 posto navodi da su se naučili nositi sa stresom. Malo više od polovice ispitanika (56 posto) smatra kako ih je rad u turizmu naučio ophođenju s klijentima, dok ih 55 posto navodi da ih je to zanimanje naučilo poštovanju svih ostalih uslužnih zanimanja. Strpljenje kao vještinu koju su stekli tijekom rada u turizmu navodi 48 posto ispitanika.