Predsjednica Radničkog vijeća brodogradilišta 3. maj Nada Jelinić-Starčević upozorila je na današnjoj konferenciji za novinare na financijske dubioze austrijskog konzorcija A-tec, potencijalnog kupca riječkog brodogradilišta
Rezultati analize provedene u 3. maju o financijskom stanju A-teca (korištene su web-stranice tvrtke, web-stranica Austrijske burze i članci iz novina 'Boerse Express') ukazuju da je vlasnik Mirko Kovats previše zadužio tvrtku pa se sada bori s teškim novčanim dubiozama koje nije sposoban samostalno riješiti, rekla je Jelinić-Starčević.
Dionice A-teca izdane su 2006. godine - početna cijena bila je 26 eura, iduće godine popela na 50 eura da bi na jučerašnji dan iznosila samo 6,7 eura. Od 2006. do danas tvrtka ne isplaćuje dividende, već novac prebacuje u zadržanu dobit.
A-tec je 2008. uzeo sindicirani kredit od 14 banaka na 700 milijuna eura, a u kolovozu 2010. reprogramirao ga je na 795 milijuna eura. U studenom tvrtki na naplatu dolaze obveznice u iznosu od 92 milijuna eura, a Kovats namjerava od austrijske države tražiti jamstva ne bi li podmirio trošak.
Sve to ukazuje da je A-tec zadužen koliko i čitava hrvatska brodogradnja pa ga stoga ne želimo u 3. maju, istaknula je Jelinić-Starčević
Osim toga, Kovats je odgovoran za stečaj 37 tvrtki u Austriji i loše stanje u dvije tvrtke u Srbiji, ustvrdila je. Također je podsjetila na kaznenu prijavu protiv Kovatsa zbog krađe poslovne tajne, tj. 'prepisivanja' trećemajskog Programa restrukturiranja iz 2008. godine, u vezi koje DORH dosad nije poduzeo ništa.
Povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera u 3. maju Vedran Sabljak ocijenio je čudnim što konzorcij A-tec pokušava privatizirati riječko brodogradilište putem tvrtke-kćeri Crown Investments koja ima temeljni kapital od svega 25.000 eura pa ne može dobiti bankovna jamstva za iznos potreban za restrukturiranje 3. maja.
Najavio je i prosvjed sindikata koji djeluju u brodogradilištu 3. maj ako Vlada ne omogući nastavak proizvodnje izdavanjem jamstava za izgradnju naručenih tankera.
Predstavnici radnika i sindikata još jednom su apelirali da Vlada što prije izda jamstva za izgradnju četiri asfalt-tankera ugovorena sa švedskim naručiteljem, kompanijom Wisby Tankers. Radi se o ugovoru vrijednom 120 milijuna dolara koji bi trećemajcima osigurao posao tijekom iduće godine.