studija McKinseyja

Ljudima dojadili električni auti: 'Niti imamo gdje puniti, niti možemo dulje voziti'

29.06.2024 u 19:25

Bionic
Reading

Problemi s punjenjem vozila naveli su gotovo polovicu vlasnika električnih vozila u SAD-u da razmotre povratak na fosilna goriva — najnoviji loš znak za tranziciju na električna vozila

Nedavna studija potrošača koju je provela tvrtka McKinsey otkrila je da je 46 posto anketiranih vlasnika električnih vozila u SAD-u sklono prelasku natrag na vozila na benzinski ili dizelski pogon, u usporedbi s globalnim prosjekom od 29 posto vlasnika električnih vozila koji su rekli da bi se vjerojatno vratili na vozila s unutarnjim izgaranjem.

Ispitanici su naveli da je glavni razlog za napuštanje električnih vozila nedostatak infrastrukture za punjenje. Ostali problemi s punjenjem koji su se visoko plasirali na popisu uključuju nedostatak punjenja kod kuće i gotovo nemoguća vožnja na duže relacije.

Strah od nedostatka dometa i pristupa infrastrukturi za punjenje već su dugo smatrani velikim preprekama za usvajanje električnih vozila, ali otkriće da ti isti problemi mogu navesti trenutne vlasnike vozila na baterije da se vrate na benzinska ili dizelska vozila novi je udarac za već ionako nesigurnu tranziciju na električna vozila.

Iako postoji mnogo kupaca zainteresiranih za električna vozila, opcije koje se nude često su prevelike, preskupe ili nisu dovoljno praktične da zamijene vozila na benzinski pogon, piše Business Insider.

Automobilske tvrtke već se trude prilagoditi nagloj promjeni na tržištu električnih vozila kako bi privukle nove kupce. Usporavanje rasta prodaje električnih vozila pogodilo je sve, od Forda do Tesle, smanjujući prodaju i prisiljavajući direktore da preispitaju svoje dugoročne planove za električna vozila.

  • +3
Robotaksi Verne - ilustracija Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Iako je industrija napravila veliki napredak u dometu električnih vozila i vremenu punjenja baterija, ogromni infrastrukturni nedostaci čine određena područja gotovo nemogućim za navigaciju bez benzinskog ili dizelskog motora.

McKinseyjeva studija otkrila je da je ovaj problem posebno izražen u SAD-u, koji je imao drugi najviši postotak ispitanika koji su rekli da razmatraju napuštanje električnog vozila. (Australija je bila na prvom mjestu, s 49 posto ispitanika koji su rekli da bi se vjerojatno vratili na vozila s klasičnim motorom)

Visoka pozicija Amerike ne bi trebala biti preveliko iznenađenje. Infrastruktura za punjenje u SAD-u dugo je bila vruća tema, što je otežavalo napore za izgradnju više punionica.

Iako je poticaj automobilske industrije za financiranje infrastrukture za punjenje doveo do procvata javnih punionica u posljednje dvije godine, ovo su u velikoj mjeri bile gubitaške investicije.

Bidenova administracija izdvojila je 7,5 milijardi dolara za infrastrukturu za punjenje i najavila da će dodati 500.000 stanica za punjenje električnih vozila do 2030. godine. No, taj napor se do sada sporo odvijao, s tek nekoliko stanica koje su postale operativne otkako je financiranje odobreno prije dvije godine.