Zoran Milanović se vratio iz Dugog Sela u Zagreb novim elektromotornim vlakom
Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic
Zoran Milanović se vratio iz Dugog Sela u Zagreb novim elektromotornim vlakom
Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic
PREDIZBORNJA VOŽNJA
Novi elektromotorni prigradski vlak što ga je tvrtka Končar Elektroindustrija isporučila HŽ Putničkom prijevozu u utorak je vozio na svojoj prvoj redovitoj vožnji, a njime su se na liniji Dugo Selo-Zagreb vozili i premijer Zoran Milanović i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić
Riječ je o jedanaestom vlaku i ujedno prvom gradsko-prigradskom vlaku, koji Končar Elektroindustrija proizvodi za HŽ Putnički prijevoz, temeljem ugovora potpisanog u siječnju prošle godine.
Od ukupno ugovorena 44 nova vlaka, koji svi trebaju biti gotovi do kraja 2017. godine, za sada je isporučeno deset za regionalni prijevoz, a vlak koji vozi na liniji Dugo Selo - Zagreb Glavni kolodvor - Savski Marof (Harmica) i obrnuto, prvi je iz serije vlakova za gradsko-prigradski promet.
Premijer Milanović i ministar Hajdaš Dončić u vlaku su se vozili u društvu predstavnika uprave HŽ Putničkog prijevoza i Končara, a predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije Darinko Bago ih je dočekao na zagrebačkom Glavnom kolodvoru kratko se pozdravivši s premijerom.
Vlak je od Dugog Sela do Zagreba vozilo 23 minute. Premijer o samom vlaku i vožnji nije davao izjave novinarima, ali je u vlaku u razgovoru sa suradnicima isticao da je zadovoljan viđenim.
Maksimalna brzina vlaka je 160 kilometara na sat, ali zbog kratkih relacija između pojedinih stajališta ne ide brže od 120 kilometara na sat.
Komentirajući to novinarima, po izlasku s vlaka na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, ministar Hajdaš Dončić je kazao da je to normalna brzina za gotovo sve prigradske vlakove u Europi. Bez obzira po kakvoj pruzi voze, ne mogu ići brže od toga, kaže ministar.
Dodao je i da je jako ponosan što je taj vlak pušten u promet, jer se radi o vlaku 21. stoljeća, s modernom tehnologijom, uključujući i besplatni internet, a što je najvažnije riječ je o hrvatskom proizvodu.
'Gotovo 90 posto svih dijelova u tom vlaku su iz Hrvatske. On je gotovo cjelovit hrvatski proizvod i djelo hrvatske tvrtke Končar, kao i brojnih podizvođača, tvrtki od Šibenika do Čakovca', kazao je Hajdaš Dončić dodajući da daljnjim ulaganjem u željezničku infrastrukturu očekuje i bolji promet vlakova.
Prema informacijama iz HŽ Putničkog prijevoza, u prvih osam mjeseci ove godine u gradsko-prigradskom prometu grada Zagreba bilo je tri milijuna putnika, što je slično kao i lani u istom razdoblju, a dnevno ih kroz Zagreb prođe oko 32 tisuće.
Novi elektromotorni gradsko-prigradski vlak ima 133 sjedeća mjesta, a ukupni mu je kapacitet 505 putnika. Opremljen je s osam dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima dvije pokretne rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Kompletan putnički prostor je pod videonadzorom.