U proljeće ove godine s operativnim poslovanjem krenuo je novi igrač na domaćem rent a car tržištu. Velike prilike, osim standardnog najma vozila, u Hrvatskom autoklubu uvidjeli su i u dugoročnom najmu poslovnim korisnicima, zbog čega su krenuli u tržišni proboj. O rezultatima rada i planovima za budućnost razgovarali smo s Radošem Vlahovićem, direktorom HAK Rent a cara
Kada je HAK počeo s uslugom rent a car, kako ste odlučili krenuti na to tržište i gdje vidite prilike za rast?
Ideja razvoja usluge rent a car u okviru Hrvatskog autokluba nastala je iz realne potrebe postojećih članova Hrvatskog autokluba za zamjenskim vozilima, kao i zbog razvoja članskih pogodnosti te potrebama za mobilnošću i sigurnošću na putu i ostalih vozača, onih koji još nisu učlanjeni u HAK. Sama tvrtka osnovana je u svibnju 2020. godine, a s operativnim poslovanjem započela je u travnju 2021. godine. Pored područja djelovanja u okviru usluge zamjenskih vozila, HAK Rent a car nudi standardnu uslugu najma vozila, kao i uslugu dugoročnog najma za poslovne i privatne korisnike. Priliku za rast vidimo najprije u okviru članova Hrvatskog autokluba te članova stranih autoklubova koji su u velikom broju prisutni tijekom turističke sezone. Pored toga što smo orijentirani na standardni najam, koji je na visokoj razini kvalitete i geografske zastupljenosti usluge, postajemo također privlačan partner turističkim agencijama i brokerima koji organiziraju prijevoz tijekom godine u Hrvatskoj.
Koliko vozila imate u floti?
Flota trenutačno broji 40 vozila u vlasništvu, međutim u planu je da sljedeće godine taj broj povećamo zbog velikog broja upita. Postupnim i planskim rastom želimo ostvariti dugoročno stabilnu i prepoznatljivu ponudu te nastaviti tradiciju i ugled Hrvatskog autokluba.
Koje klase vozila nudite potencijalnim korisnicima?
Vozila koja imamo u ponudi su mala gradska vozila te vozila srednje i veće kategorije marki Ford, Opel, Škoda i Hyundai. Namjera nam je u budućem razdoblju obogatiti ponudu i prilagoditi je svjetskim trendovima, kao i potrebama korisnika za zamjenskim vozilima.
Kakav je interes tržišta za vaše usluge i kakve rezultate bilježite u prvim mjesecima poslovanja?
Interes tržišta rastao je otvaranjem granica i sve većim brojem dolazaka inozemnih gostiju u Hrvatsku. Godina 2021. bila je izazovna u početku, ali s vrlo uspješnim poslovnim rezultatom, s obzirom na visoku potražnju za uslugom rent a car i naporima uloženim s naše strane da ona bude prepoznata. Ovaj rezultat svakako je bio iznad očekivanja s obzirom na to da je HAK Rent a car novoosnovana tvrtka i da je bilo potrebno uložiti puno truda kako bismo se istaknuli kvalitetom i visokom razinom usluge u odnosu na konkurenciju. Sama činjenica da je u planu proširenje flote govori o uspješnom probijanju na to tržište.
Kakvi su vam daljnji planovi za poslovanje i razvoj?
S obzirom na velike mogućnosti proširenja usluge na lokacijama autoklubova udruženih u Hrvatski autoklub i sinergijski učinak infrastrukture Hrvatskog autokluba, u planu je proširenje broja lokacija u prostorima autoklubova, na kojima će se nuditi usluga rent a car, odnosno klupskih zamjenskih vozila. Za iduću godinu planiramo proširenja na Osijek, Šibenik, Poreč i Pazin. Ravnomjernom prisutnošću na većem broju lokacija na području Republike Hrvatske i kontinuiranim unaprjeđenjem usluge dajemo nove pogodnosti članovima Hrvatskog autokluba, ali i svim ostalim zainteresiranim klijentima. HAK Rent a car definitivno svojom poslovnom strategijom te tradicijom Hrvatskog autokluba i temeljnih autoklubova ima posebno i odgovorno mjesto na tržištu rent a cara i zamjenskih vozila u godinama koje slijede.