Organizatori konferencije o borbi medija protiv korupcije, održane početkom mjeseca u Zagrebu u sklopu projekta vrijednog čak 900.000 eura, što su platili porezni obveznici EU-a, ne žele otkriti koliko je stajalo okupljanje o čijem uspjehu i medijskom dosegu dovoljno govori činjenica da treći dan konferencije zbog nedostatna interesa nije ni održan
Na projekt u sklopu kojega je organizirana konferencija 'Hrvatski mediji u borbi protiv korupcije', održana 1. i 2. ožujka u zagrebačkom hotelu Westin, utrošeno je enormnih 900.000 eura izvučenih iz džepova europskih poreznih obveznika, a je li novac otišao u ruke koje su toliki novac zaslužile, ostaje upitno nakon očita neuspjeha konferencije. Koliko su organizatori dobili za konferenciju? To je tajna, piše Business.hr.
Dobar je to primjer koji pokazuje kako se troši novac koji Hrvatskoj kroz fondove daje Europska unija. Konferencija je provedena u sklopu projekta 'Jačanje međuagencijske suradnje u borbi protiv korupcije – Kampanja za podizanje svijesti' financiranog u sklopu programa EU IPA 2007 za Hrvatsku. Domaćini konferencije bili su Ministarstvo pravosuđa RH i Delegacija EU-a u Hrvatskoj, a organizator agencija Publicis Consultants|PR.
Nakon konferencije pročuo se glas da je nekim govornicima nastup navodno plaćen. Dražen Rajković, slobodni novinar koji je na konferenciji nastupio kao panel-moderator i bio je zadužen za govornike, kazao je da su te glasine prema njegovim saznanjima neistinite te da, koliko je upućen, nitko nije primio novac za izlaganje.
Constantin Palicarski, voditelj projekta, također kaže da govornicima iz Hrvatske nije plaćeno za sudjelovanje. Inozemni su govornici pak primili 'uobičajenu naknadu' u visini koju nalaže međunarodna praksa. Palicarski ne otkriva kolika je to naknada, kao ni koliko je točno od ukupno 900.000 eura utrošeno samo na konferenciju.
O cijeni konferencije nisu htjeli razgovarati ni u Delegaciji EU-a. Ni Ksenija Renko, direktorica Publicis Consultantsa Zagreb, koja je bila glavni organizator konferencije, nije željela razgovarati o brojkama.
Osim koliko su Publicis Consultants/PR i ostali zaradili na konferenciji o korupciji, od Palicarskog novinari Bussiness.hr nisu uspjeli doznati na što je točno otišlo 900.000 eura, koliko je koštao cijeli program. Otkrio je samo da je na natječaju za njega pobijedio konzorcij od četiri tvrtke 'u poštenoj i transparentnoj borbi' sa sedam drugih kompanija, među kojima su neke iz EU-a, a neke ne.
Budžet za projekt uključuje sve troškove za dvogodišnji period, tijekom kojega su, osim konferencije, kaže Palicarski, organizirani i razni okrugli stolovi, 'visibility' događaji, snimljeni su razni promotivni spotovi i ostale kampanje koje služe za osvješćivanje Hrvata o korupciji.
Palicarskom poluprazne dvorane za vrijeme dvodnevne konferencije nisu bitan faktor, jer odbija posjećenost kao najvažniji kriterij po kojem se mjeri uspješnost konferencije. Kaže da su važan pokazatelj njezine kvalitete analize, zaključci i informacije koje su novinari izmijenili na njoj. Dodaje da su jako zadovoljni brojem sudionika na konferenciji, kao i medijskim odjekom koji je izazvala.