Predstavnici pet industrija – MIRET, Greyp Bikes, Imago Ogilvy, Raiffeisenbank Austria i Nestlé, poručili kako održivost nema alternativu, a ekonomija i ekologija mogu ići zajedno
Nestlé u Hrvatskoj pokrenuo je svoju prvu međuindustrijsku diskusiju o održivom poslovanju i s predstavnicima pet industrija otvorio dijalog o utjecajima koje tvrtke imaju u ekološkom, društvenom i gospodarskom okruženju u Hrvatskoj.
Panelisti su odgovorili na niz aktualnih pitanja – od startup izazova i nužne podrške održivoj proizvodnji, transporta budućnosti, ulozi prehrambene industrije, transformaciji usluga ka odživosti te komunikaciji i pristupu prema široj publici.
Domagoj Boljar, MIRET startup za proizvodnja ekoloških tenisica: 'Naša misija je potaknuti potrošače da odaberu održivu alternativu kad je obućarska industrija u pitanju. Trenutno nam je glavni cilj smanjiti upotrebu naftnih derivata i toksičnih kemikalija u procesima proizvodnje materijala i u finalnom proizvodu.'
Zanimljiv pogled na važnost implementacije održivosti u poslovanje dao je i Vladimir Karmelić, Greyp Bikes, koja je svojim proizvodom spojila biciklističke i digitalne komponente 'Svaki četvrti Europljanin planira u sljedećih godinu dana kupiti električni bicikl.'' Stavljajući stvari u lokalni kontekst, Karmelić je izjavio kako smatra da bi država, trebala davati puno veću podršku kupcima bicikala i električnih bicikala, a industrija se više oslanjati na lokalne proizvođače.
Kad je riječ o prehrambenoj industriji Neli Angelova, Nestlé, istaknula je: 'U potpunosti transformiramo svoje poslovanje kako bismo do 2050. godine postigli nultu neto emisiju stakleničkih plinova – od nabave sirovina, proizvodnog procesa, reciklabilne ambalaže i distribucije, pa sve do kraja životnog ciklusa proizvoda. No, Nestlé prvo mora poslužiti kao primjer. Tek poduzimanjem opipljivih radnji možemo potaknuti druge da učine isto.“
Pitanje održivosti postaje sve važnije za bankarski sektor, o čemu je govorila Sara Foršek, Raiffeisenbank Austria: 'Primjenjujemo holistički pristup održivosti i održivost je filter kroz koji provlačimo svaku poslovnu odluku. Svjesni smo naše uloge i odgovornosti te smatramo kako financijska industrija može dati velik doprinos dekarbonizaciji našeg gospodarstva i života u cjelini.'
Damir Ciglar, Imago Ogilvy, objasnio je važnost poticanja inovativnih društveno odgovornih 'zelenih' projekata, poput Boranke ili Co2mpensating By Planting, koji koriste lokalnoj zajednici, društvu u cjelini i planeti. 'Kroz autorske projekte, želimo biti partner organizacijama koje doprinose aktivnoj brizi za okoliš i zajednicu, konkretno, doprinijeti viziji ugljično neutralne Europe do 2050.'
Novinarka Iris Hazler, koja je karijeru više od deset godina gradila u vodećim medijskim kućama, osvrnula se na promjene u medijskom prostoru, koje su posebice vidljive unazad nekoliko godina: 'Mediji trebaju informirati i educirati javnost, a to se najbolje postiže kvalitetnim sugovornicima i prijedlozima kako neke navike usvojiti u vlastite živote, bez obzira na to pokrivamo li teme ekologije ili društvenih manjina i ranjivih skupina. Zato čitatelji uvijek bolje prihvaćaju žive priče, prava iskustva i savjete iz prve ruke, nego sjajno upakirane promotivne sadržaje.'
Zaključak sudionika bio je kako je na lokalnoj razini hrvatsko društvo spremno za teme održivosti, no potrebno je puno više dijeljenja informacija, dobrih praksi i edukacija šire javnosti.