Američki lanci Burger King i McDonald's iz svojih proizvoda u Indiji zbog visokih cijena uklonili su sve rajčice
Problem s rajčicom u Indiji toliko je velik da je centralna banka ranije upozoravala na povećanje cijena. Burger King objavio je da su donijeli ovu odluku zbog 'nepredvidljivih uvjeta za kvalitetu i ponudu rajčica', piše BBC.
McDonald's je u srpnju povukao rajčice iz ponude na sjeveru i istoku zemlje, okrivljujući za to 'probleme sa sezonskom proizvodnjom'.
Sličnu odluku je za Indiju donio i američki lanac brze hrane Subway. Cijene su pod pritiskom zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta i štetnika koji negativno utječu na ovogodišnji prinos. Cijena rajčica je u srpnju dostigla 250 rupija (2,77 eura) po kilogramu, a Indija ih je zbog nedostatka počela uvoziti iz Nepala.
Od tada se cijena vratila na uobičajenih 50 rupija (0,55 eura) po kilogramu u glavnom gradu New Delhiju, kao i u saveznim državama Rajasthan i Uttar Pradesh.
Rajčice imaju posebno mjesto u indijskoj kuhinji, pa svaki put kada dođe do nedostatka, to postaje važna vijest i politički problem. Nestašica i rast cijena najviše pogađaju srednji i niži sloj stanovništva, koji čini većinu u Indiji.
U zapadnom gradu Pune došlo je tako do tučnjave na tržnici zbog cijena rajčice. Iz gradova širom zemlje dolaze izvještaji o krađama s polja i otmicama kamiona s tim povrćem. Samo prije dva mjeseca poljoprivrednici u Indiji bacali su gomile rajčica da bi im podigli cijenu jer se kilogram u veleprodaji prodavao za samo dvije, tri rupije (0,02 do 0,03 eura).
Indija često ima problema s balansiranjem ponude i potražnje kada je u pitanju lako kvarljivo, ali ključno povrće, kao što su luk i rajčica. Oba usjeva se uzgajaju gotovo cijele godine i prinosi iz saveznih država dolaze na tržište u različitim mjesecima.