u susjedstvu veće plaće

Očajnički vapimo za vozačima kamiona i autobusa: Uvozimo ih iz Filipina i Nepala, ali i oni odlaze u druge zemlje EU-a

05.12.2022 u 09:45

Bionic
Reading

Vozače uvozimo iz Filipina i Nepala, ali i ono odlaze u EU, piše u ponedjeljak Večernji list, navodeći da više ni u regiji ne možemo naći vozače autobusa jer su u susjednim europskim zemljama plaće od 50 do 100 posto veće

Ozbiljan nedostatak radne snage koji već neko vrijeme trese Europu, pa tako i Hrvatsku, širi se na sve veći broj zanimanja, a iz redova automobilske industrije i transporta na konferenciji “Expert meet up” u organizaciji tvrtke Auto Hrvatska moglo se čuti da sad već očajnički vapimo za vozačima svih kategorija – posebno vozačima kamiona i autobusa – a nedostaje nam i servisera, mehatroničara, limara, lakirera.

'Na Zavodu za zapošljavanje u automobilskoj je branši veliki nesrazmjer ponude i potražnje. Trenutačno je na Zavodu šest vozača teretnog vozila, a od početka godine poslodavci su ih tražili 2728', kazao je Dražan Dodig iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

Kako bi premostio taj jaz, Zavod organizira prekvalifikacije za vozače, no zanimanje vozača u Hrvatskoj je, čini se, sve manje. I nije to pitanje samo veće ili manje plaće, iako je ono često presudno, već i općenitog obezvređivanja profesije vozača.

Petar Šimić, predsjednik Udruženja otpremništva i logistike iz Hrvatske gospodarske komore, upozorio je da će taj problem i Hrvatska i Europa imati dugoročno, s obzirom na to kakvi su demografski trendovi.

Nepalci u Hrvatskoj
  • Nepalci u Hrvatskoj
  • Nepalci u Hrvatskoj
  • Nepalci u Hrvatskoj
  • Nepalci u Hrvatskoj
  • Nepalci u Hrvatskoj
Nepalci u Hrvatskoj Izvor: Cropix / Autor: Zeljko Hajdinjak / CROPIX

'Od oko 50.000 vozača teretnih vozila u Hrvatskoj njih 20.000 radi u međunarodnom prometu. Od toga su 20 - 25 posto vozači iz regije, nisu iz Hrvatske, ali znaju jezik i s njima normalno radimo. Uskoro ćemo morati zapošljavati i prave strance, vozače koji nisu iz regije i ne govore naš jezik', kazao je Šimić.

S tim se problemom već godinama suočavaju njihovi kolege u javnom prijevozu putnika. 'Lagani egzodus počeo je nakon otvaranja tržišta EU. Zbog fluktuacija svake godine zamijenimo skoro 30 posto vozača. Mi od 2016., 2017. više ni u regiji ne možemo naći vozače autobusa jer su u susjednim europskim zemljama plaće od 50 posto do 100 posto veće. Radnu snagu uvozimo iz Filipina i Nepala. To je neizbježno', naveo je Vedran Tomičić, predsjednik Udruženja javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika u HGK, piše novinarka Večernjeg lista Sandra Mikulčić.