gužva u maloprodaji

Omiški Studenac pod poljskom dirigentskom palicom ima velike planove za širenje u Zagrebu: Stižu proximity prodavaonice, koncept TO-GO i dostava Woltom

13.07.2021 u 08:42

Bionic
Reading

Krajem svibnja trgovački lanac Studenac otvorio je prvu trgovinu u Zagrebu. Maloprodajni lanac koji je mnogima na Jadranskoj obali sinonim za šoping naizgled je skromno krenuo u osvajanje glavnog grada. No do sredine srpnja, uz prvu trgovinu u Ulici kneza Mislava, u centru grada je bez medijske pompe otvoreno još nekoliko lokacija, zbog čega smo provjerili s Upravom Studenca kakvi su im planovi i kako to da su se odlučili na ekspanziju izvan svojeg terena na obali

Širenje poslovanja u Zagrebu, doznali smo, pomno je isplanirano i uz neke novitete u ponudi Studenac sa 650 prodajnih mjesta od Istre do Dubrovnika ulazi u društvo deset najvećih domaćih trgovaca te vjeruje da će uzeti pošten komad tržišnog kolača.

Michał Wojciech Seńczuk, predsjednik Uprave Studenca, otkriva nam da do početka kolovoza u Zagrebu planiraju imati pet trgovina, a do kraja godine njih više od deset. Prije ofenzive na Zagreb proveli su detaljnu analizu i novim kupcima predstavili format proximity prodavaonice, prilagođen potrebama dinamične urbane sredine.

'Riječ je o prodavaonicama manjih formata koje ponudom prate svjetske fast-moving consumer goods trendove te kupcima omogućavaju bržu i praktičniju svakodnevnu kupovinu uz bogat asortiman i brojne pogodnosti. Zagrebačke trgovine Studenca donose obogaćen asortiman TO-GO sa širokim izborom gotovih i polugotovih jela i pekarskih proizvoda, moguća je i online dostava namirnica u suradnji s Woltom, a kao i u svim našim marketima, odnedavno su Zagrepčanima dostupni jedinstveni proizvodi naših privatnih robnih marki koji donose kvalitetu uz atraktivne cijene', kaže nam Seńczuk.

Pitamo ga hoće li širenje na Zagreb slijediti zauzimanje tržišta u ostalim kontinentalnim regijama ili će ostati posvećeni Jadranu. Kaže da je poslovna strategija svakako usmjerena na jačanje kontinentalne pozicije, pri čemu će nastaviti utvrđivati i svoj status na jadranskoj obali.

'Trenutačni nam je fokus razvijanje novog formata na zagrebačkom tržištu, ali nastavljamo promatrati preostali dio tržišta i sljedeće godine donijet ćemo strateške odluke u tom kontekstu', kaže nam sugovornik.

Studenac iz Omiša od 2018. godine u vlasništvu je poljskog investicijskog fonda Enterprise fund VIII, kojim upravlja društvo Enterprise investors. Riječ je o jednoj od najvećih investicijskih kuća u ovom dijelu Europe koja je u Hrvatskoj preuzela i lanac Pan pek, od Agrokora Ivice Todorića kupili su lanac sportske obuće i odjeće Intersport.

Do preuzimanja Studenac je bio u vlasništvu poduzetnika Josipa Milavića.

Poljaci su preuzimanjem Studenca krenuli u ozbiljno širenje: preuzeli su Sonik markete iz Zadra, Istarske supermarkete iz Poreča i, u lipnju ove godine, trgovine Bure iz Biograda.

Seńczuk kaže da je preuzimanje trgovina Bure nastavak njihove strategije i da je već svih 29 prodavaonica biogradskog lanca vizualno, komercijalno i procesno integrirano pod brend Studenac.

Što se koronakrize tiče, Seńczuk otkriva da njezin udar nisu izbjegli, ali su ipak ostvarili dobre rezultate.

Studenac
  • Michał Wojciech Seńczuk, Studenac
  • Michał Wojciech Seńczuk, Studenac
  • Michał Wojciech Seńczuk, Studenac
  • Michał Wojciech Seńczuk, Studenac
  • Studenac u Zagrebu_Uprava Studenca
    +9
Studenac Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Studenac

'Ono što je bilo vidljivo u prvom kvartalu 2020. to je da su kupci u trgovinama kupovali rjeđe, ali više, zbog opće neizvjesnosti te su radije birali upravo manje formate prodavaonica. Također, u intervalima su se događali skokovi u prihodima, što je posebice bilo izraženo u prvom valu pandemije i lockdownu. Tako da smo u prvom dijelu godine ostvarivali vrlo dobre rezultate. Izazov su bila ograničenja tijekom lockdowna, no bili smo fleksibilni, uvodili nove usluge i prilagođavali se situaciji, pa smo zadovoljni rezultatima. Sada se situacija normalizira i predviđa se uspješnija turistička sezona', zaključuje.

Poslovni rezultati za 2020. otkrivaju da im je promet porastao s 1,7 u pretpandemijskoj 2019. na 1,86 milijardi kuna u prošloj godini, pri čemu je dobit doduše pala s 31 na nešto manje od deset milijuna kuna. Broj zaposlenih porastao je s 2336 na 2456, prema podacima Poslovne Hrvatske, u koje nisu integrirani oni o svim lanjskim preuzimanjima, pa Seńczuk otkriva da im je broj zaposlenih zapravo veći od 3500 ljudi.