Prodaja Volkswagenovih električnih vozila u Europi pala je za gotovo četvrtinu u prva tri mjeseca ove godine jer su se kupci vratili benzinu
Kompanija je u svom posljednjem financijskom izvješću 10. travnja objavila da je prodaja potpuno električnih vozila pala za 24 posto u Europi, a u Kini je porasla za 91 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Sveukupno, Volkswagen je povećao isporuke vozila za tri posto, na 2,10 milijuna vozila, a glavna tržišta su mu Kina, Južna i Sjeverna Amerika.
'Vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem porasla su za četiri posto, na 1,97 milijuna jedinica, kompenzirajući blag pad od tri posto, na 136.400 potpuno električnih vozila (BEV). U ovom segmentu snažan rast u Kini (+91%) nije u potpunosti nadoknadio pad u Europi (-24%).
Međutim dolazne narudžbe za BEV u zapadnoj Europi pozitivno su se razvijale od siječnja do ožujka. Naručeno je više od dvostruko potpuno električnih modela nego u istom razdoblju prošle godine (+154%), tako da banka narudžbi BEV trenutno iznosi oko 160.000 vozila', stoji u priopćenju tvrtke.
Hildegard Wortmann iz Volkswagena, članica izvršnog odbora za prodaju, komentirala je najnovije rezultate.
'U tržišnom okruženju, koje je i dalje izazovno, Volkswagen grupa je u prvom tromjesečju postigla solidnu izvedbu isporuke. Naš diversificirani portfelj proizvoda daje nam potrebnu fleksibilnost da kompenziramo fluktuacije potražnje u određenim segmentima - kao što je trenutno slučaj s potpuno električnim vozilima.
Porast narudžbi za naše potpuno električne modele u Europi daje nam uvjerenje da ćemo rasti u ovom segmentu kako u našoj matičnoj regiji, tako i diljem svijeta tijekom cijele godine.'
Zašto se Europljani vraćaju benzinu?
U veljači je Europski parlament izglasao novi zakon kojim se od 2035. zabranjuje prodaja automobila na benzin i dizel.
Unatoč tome, prodaja električnih vozila pala je u Europi u prvom tromjesečju 2024. jer se sektor i dalje bori s velikim izazovima, poput visokih troškova i nedostatka infrastrukture za punjenje.
'Nedavno izvješće Ernst & Younga ukazuje na pozitivne učinke koje su regulacije, subvencije i poticaji imali na tržište. Ali čak i uz subvencije, trošak je još uvijek jedna od najvećih prepreka masovnom prihvaćanju električnih vozila. U prosjeku, električna vozila koštaju više od 20 posto od modela s motorom s unutarnjim izgaranjem, međutim s vremenom su njihovi troškovi vlasništva niži – što je nešto čega kupci automobila uglavnom nisu svjesni', navodi Svjetski ekonomski forum.
Ernst & Young predviđa da će prihvaćanje električnih vozila stagnirati bez ulaganja u javnu mrežu brzih punjača za one koji ne mogu puniti automobil kod kuće ili trebaju dopunu na dužim putovanjima.
'To će zahtijevati uklanjanje birokratskih barijera, brža odobrenja lokalnih vlasti i dostupnije mrežne priključke iz komunalnih mreža', kažu u EY-u.