Nizozemski proizvođač piva Heineken preliminarno je u srijedu izvijestio o rastu prihoda u prvom kvartalu zahvaljujući podignutim cijenama koje su nadoknadile smanjeni obujam prodaje. Neto organski prihod, prije jednokratnih stavki, porastao je u prvom kvartalu za 8,9 posto, na 6,38 milijardi eura.
Podršku prihodu pružile su više cijene piva i okretanje dijela potrošača skupljim proizvodima. Među pozitivnim faktorima kompanija izdvaja i konverziju valuta, ponajprije meksičkog pezosa i brazilskog reala.
Organski obujam prodaje smanjen je za tri posto, na 54,8 milijuna hektolitara, pokazuje poslovno izvješće. "Cjenovna mješavina" na tržištima na kojima kompanija posluje dulje od godinu dana pokazuje rast za 14,4 posto.
U Europi je u prvom kvartalu prodano 15,2 milijuna hektolitara piva, za 2,3 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, navode u Heinekenu, uz napomenu da je pad bio blaži no što su očekivali.
"Razočarali" su rezultati u azijsko-pacifičkoj i u regiji koja uključuje Afriku, dodaju.
U azijsko-pacifičkoj regiji obujam je pao za 10,5 posto, na 10,3 milijuna hektolitara, a u regiji Afrike, Bliskog istoka i istočne Europe za 8,3 posto, na devet milijuna hektolitara, pritisnut oštrim padom na ključnim tržištima Vijetnamu i Nigeriji.
Porasla je samo prodaja u obje Amerike, za 3,4 posto, na 20,3 milijuna hektolitara.
Nizozemska tvrtka povećala je uoči Nove godine zalihe na vijetnamskom tržištu, potaknuta naglim postpandemijskim oporavkom, ali potražnja je posustala zbog gospodarskog usporavanja.
U Nigeriji, također značajnom Heinekenovom tržištu, obujam prodaje naglo se pak smanjio zbog prijelaza na nove novčanice koji je brojne potrošače ostavio bez gotovine, tumače u nizozemskoj kompaniji. Situacija bi se trebala poboljšati jer je produžena valjanost starih novčanica.
Druga najveća svjetska pivovara očekuje da će joj operativna dobit prije izvanrednih stavki u ovoj godini porasti za nekih pet do devet posto.
"Svjedočimo naznakama relativno otporne Europe i riziku sporijeg gospodarskog rasta u azijsko-pacifičkoj regiji, pa bi rezultati na svim tržištima mogli biti drugačiji no što se očekivalo", napominju u Heinekenu.