Iz PU varaždinske službeno nam je potvrđeno da policijski službenici provode kriminalističko istraživanje u Coningu vezano uz prvu prijavu koju su poslali zaposlenici DORH-u protiv članova uprave i nadzornih odbora zbog neisplate plaća. Policija zasad ne daje nikakve dodatne informacije pravdajući se 'interesom istrage'
Zbog neisplate sedam plaća već četrnaest dana štrajka osamdesetak zaposlenika Coninga, Congame i Coning Ekologije koji čine većinu od 145 zaposlenika Coning Grupe koja je do prije pet godina imala gotovo 500 zaposlenika.
'Zadnja isplate je bila u listopadu za lipanj, i to samo za pola mjeseca. Krajem prošle godine ostali smo bez grijanja koje su na htjeli i jučer isključiti. Radili smo u kaputima i na –14 stupnjeva, tako da nam nitko ne može predbacivati da nismo imali ili nemamo volje za rad, no sada se pitamo za koga smo to radili. Kada god smo direktora Ptičeka zamolili da nam otvoreno kaže kakvi su planovi sa zaposlenicima, nikada nismo dobili odgovor. Stoga zaključujemo da se sve radi kako bi zaposlenici sami otkazivali ugovore o radu jer tako ne mogu ostvariti pravo na otpremninu. Apeliramo na upravu da konačno veli istinu, da konačno otkrije što je utvrdila strana konzultantska kuća koja je angažirana da snimi financijsko stanje grupe, da vidimo radi ili se o gripi li karcinomu poduzeća, što je izglednije', ustvrdila je Božena Puček, članica štrajkačkog odbora u Coningu tijekom susreta s novinarima u prostorijama varaždinskog SSSH.
Mladen Zemljić iz Sindikata graditeljstva Hrvatske rekao je da je Coning u teškoće zapao još prije dvije godine kada su zaposlenici pristali na smanjenje plaća za maksimalno 25 posto samo da se sačuvaju radna mjesta.
'O programu zbrinjavanja dijela zaposlenika tada nisu htjeli ni čuti jer su rekli da imaju stručne zaposlenika. Tada smo dobili obećanje Uprave Coninga da će se prodati slobodne nekretnine i da će isplata plaća biti redovita, ali od toga nije bilo ništa. Plaće se počele sve više kasniti i tako smo došli u sadašnju situaciju kada do izražaja dolazi bahatost. Tako zaposlenici ne mogu vidjeti ni stanje godišnjih odmora ni prekovremene koji se pretvaraju u stimulacije koje se ne isplaćuju', rekla je Nevenka Poljak iz SSSH.
Isplata plaća, kako je naglašeno, i dalje je neizvjesna jer cijelo vrijeme štrajka nema razgovora s upravom Coninga, a ni tvrtka ne radi.
'Zaposlenici vegetiraju. Ne samo da nema poslovnih aktivnosti, nego ne radi ni porta, kao ni restoran poduzeća, a čak su i zahodi ostali bez osnovnih potrepština. Još nam je lani rečeno da naše plaće ovise o ishodu spora s Ministarstvom vanjskih poslova. No riječ je o spornom potraživanju čiji ishod ne očekujemo tako skoro zbog mogućnih žalbi, a kada bi kojim slučajem brzo bio okončan ne bi dobili dovoljno za sve neisplaćene plaće budući da za njih treba već desetak milijuna kuna. No ako je to jedini način isplate plaća, onda je to žalosno', rekao je Srećko Vidaček, predsjednik štrajkačkog odbora, dodavši da u štrajku nisu djelatnici hotela Trakošćan vjerojatno zato što imaju ugovore na određeno vrijeme.
Vidaček je posebno upozorio da se u Coningu previše trošilo na stvari koje nisu nužne, osobito ne u vrijeme krize građevinskog sektora.
'Menadžeri su trošili kako su htjeli, odnosno kao pijani milijarderi. U tri godine uzelo se sedam novih vozila za menadžere koji voze na leasing Tuareg, pa i Audi karavan sa 400 'konja' koji se i danas otplaćuju, dok za naše plaće nema novaca. Nažalost, to je i za predstečajnog upravitelja normalno', upozorila je Vesna Sekulić Modrić, članica štrajkačkog odbora.
Kriza u Coningu, kako je rečeno, bilo je i prije, ali Coning se uspijevao cijelo vrijeme izvlačiti kreditima koji su potrošeni za uređenje hotela Trakošćan i Pagus te gradnju stanova u Samoboru gdje još nije ništa prodano.
'Koliki su točno dugovi, to ne znamo, kao ni kako se misle vratiti jer ne radimo niti ima slobodnih nekretnina koje su sve založene za kredite. Nije nam poznato ni tko je plaćao vozača koji je još prije desetak godina otišao iz Coninga za Čačićem. To bi trebalo pitati upravu', rekao je Vidaček odgovarajući na upit je li Coning plaćao vozača Čačića i kad je on otišao u politiku.