Sudionici okruglog stola 'Vjerovnici i dužnici - Kako naplatiti potraživanja' podržali su vladine mjere za rješavanje problema nelikvidnosti, ali i upozorili na sve veću poreznu presiju gospodarstva i građana te nepovoljan položaj realnog sektora u dužničko-vjerovničkim odnosima
O novostima u jačanju porezne discipline govorila je Dinka Salmić, načelnica Odjela za ovrhu u Središnjem uredu Porezne uprave Ministarstva financija. Između ostaloga, za početak srpnja najavila je probno uvođenje e-ovrhe, projekta koji predviđa automatizirano vođenje postupaka ovrhe. 'Na taj način omogućit će se jednako postupanje prema svim poreznim obveznicima', objasnila je Salmić. Dug će se blokirati po isteku mjesec dana, a primjena ovog sustava na području cijele zemlje počinje u rujnu.
Što se tiče dugo očekivanog Zakona o financijskom poslovanju, koji bi trebao utvrditi rokove plaćanja za sve gospodarske subjekte, Salmić je rekla da je on još u fazi pisanja, ističući da je to ključni zakon za definitivno čišćenje tržišta
Srđan Oreb, predsjednik Uprave Badela 1862 pozdravio je uvođenje reda u naplati poreza, ali je upozorio da će pojačana porezna presija dovesti do 'lomova' u realnom gospodarstvu ako se tvrtkama ne olakša pristup financijskim sredstvima. S tim u vezi založio se da novi model HBOR-a bude fleksibilniji po pitanju kolaterala.
Marijana Jurišić, operativna direktorica sektora za financijske odnose s korisnicima HT-a naglasila je da se problem naplate potraživanja u HT-u sagledava s više aspekata. 'Za nas naplata ne počinje trenutkom izdavanja računa. Kad korisnik dođe i želi kupiti neki proizvod ili uslugu već tada sagledavamo koje bi mjesečno zaduženje za njega bilo prihvatljivo', objasnila je Jurušić, upozoravajući pritom na problem nedostatka podataka za procjenu kreditne sposobnosti. 'Kad bi postojala razmjena informacija o zaduženosti klijenata, to bi nam puno pomoglo', rekla je Jurišić.
Predstavnici bankarskog sektora, Nenad Mećava (Zagrebačka banka) i Dubravko-Ante Mlikotić (Raiffeisen) ukazali su na individualni pristup u naplati dospjelih potraživanja. Naglasili su da banke imaju sustav ranih upozorenja koji im ukazuje na promjenu financijskog stanja klijenta, nakon čega zajedno s klijentima razmatraju različite opcije rješavanja problema.
Mlikotić je istaknuo vrlo dobra iskustva s agencijama za naplatu potraživanja kojima su povjerili poslove 'utjerivanja dugova'. Barbara Cerinski, direktorica agencije EOS Matrix, pohvalila se da im posao zadnjih godina cvjeta. 'U Hrvatskoj 23 do 24 posto subjekata ima problema s plaćanjem po čemu u europskom vrhu', otkrila je Cerinski ističući da se koriste samo legalnim metodama koje uključuju pisane opomene, usmene pozive i SMS-poruke.