APM Terminali i ENNA

Potpisan ugovor o koncesiji za kontejnerski terminal Rijeka Gateway

05.11.2021 u 14:37

Bionic
Reading

Potpisivanjem ugovora o koncesiji zaživio je projekt kontejnerskog terminala Rijeka Gateway. Novi je to, najsuvremeniji terminal koji će razvijati i kao partneri njime zajednički upravljati APM Terminali i ENNA (APM Terminals 51%, ENNA Logic 49%)

Svečanošću, kojoj su nazočili hrvatski premijer Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, označen je početak prve faze projektiranja i izgradnje novog terminala koji bi trebao biti pušten u funkciju za 3,5 godine. Po završetku druge faze, terminal će imati predviđeni protok od 1 055 000 TEU (ekvivalent jedinice od dvadeset stopa).

'Za APM Terminale, razvoj ovoga terminala u skladu je s našom novom strategijom Sigurnije, bolje, veće. Želimo razvijati naše poslovanje tamo gdje to ima smisla i tamo gdje smo kupcima potrebni, a to je očito slučaj s Rijekom', rekao je Morten Engelstoft, izvršni direktor APM Terminala.

'ENNA grupa kao dio svoje strategije ima politiku izgradnje partnerskih odnosa s globalnim poslovnim sustavima. APM Terminali i Maersk su snažni poslovni partneri koji dijele vrijednosti i poslovnu viziju ENNA-e te smo uvjereni kako će ovaj zajednički projekt ulaganja u Zagrebačku obalu (Rijeka Gateway) postati temelj rasta i održivosti lučkog poslovanja i logističkog sektora za Rijeku i Republiku Hrvatsku', izjavio je Pavao Vujnovac, predsjednik uprave ENNA grupe.

Izvor: Pixsell / Autor: Nel Pavletic/PIXSELL

Nakon dovršetka, novi terminal imat će dužinu pristaništa od 400 m (680 m nakon završetka druge faze) i bit će opremljen s tri dizalice brod-obala (STS) , a na kraju druge faze ukupno s četiri. Ove dizalice, trenutno najveće dostupne na tržištu, učinit će Rijeka Gateway sposobnim za prihvat plovila do 24 000 TEU.

Još jedna važna značajka novog terminala bit će učinkovita i pouzdana željeznička veza sa zaleđem, povezujući Rijeku ne samo s ostatkom Hrvatske već i sa susjednim tržištima. Uz vrhunske pomorske mogućnosti, željeznica će pomoći da se Rijeka Gateway pozicionira kao novi ulazni terminal za širu regiju.

Luka Rijeka Izvor: Pixsell / Autor: Nel Pavletic/PIXSELL

'Vidimo rastuću potrebu za učinkovitim, dobro upravljanim i modernim terminalima koji služe kao ulazne točke na lokalna i regionalna tržišta, približavajući kontejnersku robu krajnjim potrošačima. Uvjereni smo da će Rijeka Gateway postati važno mjesto na karti lučke logistike, služeći ne samo Hrvatskoj, već i široj srednjoeuropskoj regiji', dodaje Morten Engelstoft.

'Rijeka Gateway i modernizacija željezničke infrastrukture najveći je hrvatski nacionalni projekt koji će povezati Luku Rijeka s kontinentalnom Hrvatskom i srednjoeuropskim zemljama, olakšavajući poslovne prilike i brzi gospodarski rast ne samo u logistici, već u svim uslugama i svim industrijama. Jako nam je drago što nakon tri godine suradnje između Maerska i ENNA Transporta započinjemo novo partnerstvo između APM Terminala i ENNA-e. Znamo da će Rijeka Gateway postati iznimno važan čimbenik na logističkoj karti Europe', komentira Pavao Vujnovac.