NAZNAKA LOŠE SEZONE

Prodaja ljetovanja i do 30 posto slabija

01.02.2009 u 19:10

Bionic
Reading

Odmor u Hrvatskoj prodaje se u rasponu od lanjske razine do čak 30 posto slabije. Brojke su različite od tržišta do tržišta. U Njemačkoj najveći TUI, recimo, ponavlja lanjski rezultat, a kod drugih se minusi penju do 20 posto.

To su prvi, neobrađeni podaci domaćih putničkih agencija, koje dovode ili posreduju u dovođenju stranaca. Uzorak je mali, samo desetak posto onoga što se u sezoni proda, ali jadranskim domaćinima dovoljno za brigu.

– Kako se ne bih brinula! Već lani smo imali četiri posto gostiju manje. Imamo šestero zaposlenih, mogu zamisliti što znači ostati bez posla, i nikako ne bih htjela nekome dati otkaz. A imamo i hipotekarni kredit na 12 godina, rata nije mala i svaki mjesec se borimo da sve račune platimo navrijeme – kaže Ivanka Trumbić, koja s obitelji vodi hotel “More” u Splitu. Mnogi turoperatori, suočeni sa slabom prodajom, traže sniženja. Neki i do 25 posto, a rat živaca zaoštravaju tvrdnje da su Talijani, Grci, Španjolci... spremniji za popuste, piše Večernji list.

– Nama je 20 posto talijanskih partnera otkazalo za 2009, Talijani su 20–30 posto siromašniji nego prije tri godine. I da cijene u nas nisu rasle, mi smo im za toliko skuplji. Istina, partnere koji su odustali nadoknadili smo drugima, ali ne možemo se praviti da zastoja nema i da ne vidimo kako cijela Europa stoji i čeka da pojeftine automobili, kamate, hrana i da padnu i cijene odmora.

Prema našim podacima prodaja ne ide glatko čak ni za vrhunac sezone – kaže Boris Žgomba, direktor pulskog Unilinea, koji posreduje u dovođenju oko 120.000 turista

Zbog zastoja u prodaji mnogi organizatori putovanja ovih će dana presložiti svoje godišnje planove. Koliki će pritom prekrižiti Hrvatsku uvelike ovisi o domaćinima u Hrvatskoj i njihovoj spremnosti da se malo zakinu na cijeni smještaja i prijevoza, agencijskoj proviziji, trgovačkoj i ugostiteljskoj marži i slično.