Sve veći broj kupaca smatra da rabljeni luksuzni satovi nisu samo modni dodatak, već izvrsna investicija. Postali su jako traženi, posebno među mlađim kupcima, kao alternativni način ulaganja, zaštićen od inflacije, ali i potez diversifikacije investicijskog portfelja. Spremno se tako plaćaju visoki iznosi za rabljene modele brendova kao što su Rolex, Patek Philippe i Audemars Piguet, s obzirom na predviđanje da će vrijednost ovih satova nastaviti rasti, otkrio je Boston Consulting Group (BCG)
I s pravom vjeruju takvim predviđanjima, tvrdi BCG. Vrhunski rabljeni modeli ova tri premium brenda postali su toliko traženi da je njihovo tržište nadmašilo cjelokupno tržište dionica SAD-a. Prosječna cijena rabljenih luksuznih satova rasla je po godišnjoj stopi od 20 posto između kolovoza 2018. i siječnja ove godine, unatoč velikom padu tržišta tijekom pandemije covida, snažno nadmašivši godišnju stopu rasta indeksa S&P 500 od osam posto tijekom tog razdoblja, dodao je BCG.
Prodaja rabljenih satova u 2021. godini činila je gotovo 30 posto ukupnog tržišta luksuznih satova vrijednog 75 milijardi dolara, prema BCG-u.
Između 2013. i 2022. luksuzni su satovi pretekli drugu kolekcionarsku imovinu poput nakita, torbica, vina, umjetnina i namještaja, čija je vrijednost rasla po prosječnoj godišnjoj stopi od sedam posto u 2020. te u 2022. od čak 27 posto, prema pokazateljima koji prate ove kategorije.
Snažni financijski rezultati privukli su tako nove kupce, potičući ujedno rast tržišta, a ponuda je ostala ograničena zbog smanjenog kapaciteta koji je izazvala pandemija. Kupci imaju veće šanse nabaviti željene luksuzne satove na tržištu rabljene imovine, no često uz pozamašne svote, jer su kolekcionari spremni platiti dvostruku ili trostruku cijenu za rabljeni luksuzni sat.
'Vintage satovi su dijelovi povijesti koji pričaju jedinstvenu priču. Širenje tržišta za rabljene luksuzne satove dokaz je našeg poštivanja umijeća izrade i trajne privlačnosti nostalgije, ali za poznavatelje može biti prilika za iznimne zarade. Naime to tržište nudi kupcima priliku za posjedovanje vrlo traženih satova koji više nisu dostupni putem tradicionalnih kanala, čime se povećava njihova ekskluzivnost i nedostupnost. Iako cijena rabljenog luksuznog sata može biti vrtoglavo visoka, kolekcionari su često spremni platiti premiju za priliku da posjeduju dio povijesti urarstva. Zanimljivi su primjeri nekih urarskih klasika, kao što je Rolexov zeleni model pod nazivom Hulk, kojem je cijena u proteklih pet godina porasla s oko devet na oko 45 tisuća eura, ili IWC-ov Top Gun Miramar, sat kojem je cijena poslije premijere filma 'Top Gun 2' odletjela u nebo', objasnila je Melanie Seier Larsen, hrvatska partnerica u Boston Consulting Group.
Pozornost investitora posebno su privukli modeli kao što je Nautilus kuće Patek Philippe, Royal Oak kuće Audemars Piguet, slavna Rolexova Daytona i GMT-Master II. Rolexovi satovi Cosmograph Daytona, po maloprodajnoj cijeni od 14.800 dolara, nedavno su prodani na burzama rabljenih satova za 24.250 dolara te za 38.500 dolara, prema BCG-u. U međuvremenu neovisni brendovi, kao što su F. P. Journe, De Bethune, i H. Moser & Cie, postaju glavne težnje kolekcionara, objavio je BCG u svom izvješću 'Kucnuo je čas za rabljene luksuzne satove'.
Ovaj segment brže raste od tržišta prve ruke, a taj će se trend vjerojatno nastaviti, navodi BCG. Prodaja rabljenih satova porasla je tri posto u 2020. nakon početka pandemije, iako je prodaja novih satova te godine pala za 17 posto.
Tipični kupac luksuznih satova je milenijalac s visokim primanjima ili muškarac generacije X, prema istraživanju BCG-a, provedenom s WatchBoxom, prodajnom platformom rabljenih satova. Ispitani mlađi milenijski kupci rekli su da ih često kupuju te prodaju, dakako, uz profit. Više od polovice njih mlađe generacije priznalo je da su povećali svoju potrošnju na luksuzne satove u prethodna 24 mjeseca, navodeći povećanu jednostavnost kupnje i prodaje te veće mogućnosti ulaganja kao svoje glavne razloge za takve pothvate.
Mlađi kupci koji ulaze na tržište inspirirani su umijećem njihove izrade, ali i privučeni investicijskim potencijalom rabljenih luksuznih satova. Također, privlače ih transparentnost tog tržišta i dostupnost informacija, uz usluge provjere autentičnosti koje vrše upućeni kupci i etablirani prodavači. Online prodaja rabljenih luksuznih satova već premašuje prodaju na dražbama i u trgovinama te se očekuje da će do 2026. zauzeti 60 posto tog tržišta.