Ryanair je na meti teških optužbi zbog zabrane nekim putnicima koji su tijekom pandemije izborili povrat novca da realiziraju nove letove ove godine - osim ako ne vrate iznos koji su dobili na ime povrata novca
Istraga koju je proveo MoneySavingExpert (MSE) pokazala je da su se putnici koji su tražili povrat novca od svog pružatelja kreditnih kartica u posljednji trenutak suočili s 'čudnim' zahtjevima ako se žele ukrcati u avion Ryanaira.
Tijekom karantene Ryanair je nastavio letjeti na mnogim svojim rutama iako su većini turista pravila u njihovim državama zapravo onemogućila putovanja.
Zračni prijevoznik odbio je povrat novca putnicima koji ne mogu putovati, zbog čega su mnogi uspješno tražili povrat sredstava od svoje tvrtke za izdavanje kreditnih kartica, osobito American Expressa, piše Guardian.
Trojici putnika, koji su ove godine rezervirali nove letove Ryanaira, rečeno je da mogu ponovno letjeti samo ako vrate vraćeni iznos. Jedan je putnik dobio ovaj ultimatum samo nekoliko sati prije nego što je trebao (po)letjeti.
MSE je objavio da je u najmanje dva slučaja Ryanairov odjel za prijevare zahtijevao povrat između 400 i 630 funti. Dodaju da su vidjeli desetke sličnih slučajeva na svom potrošačkom forumu i na društvenim mrežama.
Ryanair je branio svoj stav, tvrdeći da je uvijek bio 'zrakoplovni prijevoznik bez povrata novca'. U svibnju prošle godine MSE je izvijestio da je dio osoblja Ryanaira prijetio stavljanjem na crnu listu putnika koji su koristili storniranje da bi dobili povrat novca, što je zrakoplovni prijevoznik tada porekao.
Guy Anker, zamjenik urednika MSE-a, rekao je: 'Ovo je apsolutno nečuveno ponašanje Ryanaira. U osnovi su ti putnici prebacili bačvu malo prije svog odmora u trenutku koji je uzbuđenje pretvorio u stres i tjeskobu. Dozvoliti im da rezerviraju godišnji odmor i reći im to u zadnji čas ne pokazuje nikakvo poštovanje prema bližnjima.'
Rekao je da su pogođeni putnici rekli da je Ryanair ponudio vraćanje novca za ovogodišnje letove ako ne otplate povrat, ali da će izgubiti stotine funti u smještaju, najmu automobila i troškovima testiranja na covid ako ne otputuju.
Tim za kampanje MSE-a sada je prijavio slučajeve Upravi za civilno zrakoplovstvo.
Glasnogovornik Ryanaira rekao je: 'Letovi Ryanaira koji se obavljaju prema rasporedu ne pružaju pravo na povrat novca, to je jasno naznačeno u uvjetima i odredbama Ryanaira koje je kupac dogovorio u vrijeme rezervacije. U pravilima također stoji da vas možemo odbiti ako nam dugujete novac u odnosu na prethodni let zbog nečasnog ponašanja, odbijanja ili nadoplate plaćanja prema nama.'