ODUSTALI GLAVNI IGRAČI

Samo dvije važeće ponude za škverove

30.09.2009 u 16:00

Bionic
Reading

U Hrvatski fond za privatizaciju stigle su tri ponude za kupnju brodogradilišta – po jedna za Brodosplit-Brodogradilište specijalnih objekata (BSO), Brodotrogir i riječki 3. maj. Međutim, ponuda za riječki škver proglašena je nevažećom

Za Brodotrogir je interes pokazao splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić, vlasnik tvrtke More Trogir, dok je za BSO ponudu poslala zagrebačka tvrtka Adria Mar.

POLANČEC PERE RUKE

Nakon otvaranja ponuda potpredsjednik Vlade Damir Polančec potvrdio je stajalište Danka Končara da su dubioze u brodogradnji mnogo veće od onih predočenih u ponudbenoj dokumentaciji. On je to opravdao činjenicom da informativni memorandum sadrži podatke zaključno sa 2008. godinom, a tijekom 2009. obaveze nepokrivene državnim jamstvima su se značajno povećale. Na upit novinara koliko su se te obveze povećale, rekao je da ne raspolaže tim podatkom.

'Nisam ja radio due diligence', ustvrdio je Polančec.

Ozren Matijašević

Predsjednik Hrvatske udruge sindikata Ozren Matijašević izjavio je pak da je, nažalost, bio u pravu kada je tvrdio da nije pametno ići u privatizaciju u vrijeme krize te pozvao Vladu da ne brza s privatizacijom, nego da se ide s javno-privatnim partnerstvom, pri čemu bi u taj proces trebalo uključiti brojne kooperante i radnike brodogradilišta.

HOTELI UMJESTO BRODOGRADILIŠTA

Brodotrogir bi se, prema planu Slobodana Ljubičića, zatvorio do 2011, a na mjestu škvera bi se izgradili hoteli. U ponudi je naveo da ima poslovni plan od 30 godina, s tim da bi restrukturiranje Brodotrogira trajalo do 2016. i u tih bi pet godina uložio oko 100 milijuna eura.

Splitski poduzetnik ne želi preuzeti postojeće obveze prema poslovnim bankama te očekuje da bi to na sebe u potpunosti do 2011. preuzela država. Također, planira zadržati postojećih 250 radnika te zaposliti još 820, dok bi zbrinjavanje viška od 500 radnika prepustio državi.

LIBIJCI NUDE POSAO BSO-U

Za Brodogradilište specijalnih objekata, čija je početna cijena 18,16 milijuna kuna, zagrebački Adria Mar je ponudio pet milijuna kuna te još 13,16 milijuna kuna koje bi uložio u restrukturiranje od 2010. do 2014. godine. Od toga bi pet milijuna kuna se utrošilo na tehnološku obnovu brodogradilišta, dok bi se s osam milijuna kuna zbrinulo radnike.

Zagrepčani planiraju zadržati 125 radnika, ali također ne žele preuzeti obveze prema bankama i vjerovnicima. Uz svoju ponudu priložili su i pismo namjere libijske ratne mornarice koja nudi dugoročnu poslovnu suradnju s BSO-om na obnovi svojih brodova.

Poslušajte izjave Ozrena Matijaševića, Damira Polančeca, zastupnika Adria Mar-a Igora Markote i direktora tvrtke More Trogir Slobodana Ljubičića.