Slovenska pekarska industrija Don Don potvrdila je za tportal interes za preuzimanje Mlinara. Navode kako su pregledali 'teaser' za investitore, razgovarali su s upravom tvrtke te provode druge aktivnosti kako bi spremni dočekali postupak prodaje Mlinara
'Don Don planira nastaviti regionalni razvoj. Prošle godine smo preuzeli Pekarne Grosuplje u Sloveniji, a prije toga sedam drugih pekarskih tvrtki. Aktivno pratimo sve prilike, uključujući događaje u Mlinaru, u kojem smo, između ostalog, ispitali teaser za investitore, susreli smo se s menadžmentom tvrtke te provodimo druge aktivnosti na temelju kojih ćemo se uključiti u proces prodaje ako dođe do njega', odgovoreno nam je iz Don Dona.
Postojanje teasera znak je da vlasnik Mlinara Mate Škojo ozbiljno razmišlja o prodaji tvrtke iako to javno zasad nije izrekao.
Teaser je prvi, inicijalni dokument kojim tvrtka ispipava bilo tržišta, odnosno provjerava postoji li interes investitora za njeno preuzimanje. Takve dokumente izrađuju savjetničke tvrtke koje se bave spajanjem i akvizicijama.
Iz Mlinara su u srijedu poslali priopćenje u kojem navode da svake godine dobivaju konkretne ponude za kupnju, ali se vlasnik dosad nije odlučio za prodaju.
Direktor i suvlasnik Don Dona Aleš Mozetič prilikom preuzimanja Pekarne Grosuplje od Agrokora 2015., navodno za 400 milijuna kuna, prezentirao je ambiciozne planove daljnjeg širenja tvrtke. Slovenci do 2020. u regionalni razvoj planiraju uložiti najmanje 50 milijuna eura.
Plan im je preuzeti manje pekare u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bugarskoj i Rumunjskoj te jačati distribucijsku mrežu.
'Konsolidacija pekarske industrije u regiji traje posljednjih pet godina i dugoročno će se u regiji održati samo dva velika pekarska sustava. Svi ostali bit će obiteljski ili lokalni, usmjereni na uže niše', istaknuo je prije dvije godine Mozetič.
Grupacija Don Don 2015. imala je 65 milijuna eura konsolidiranog prihoda i devet milijuna eura dobiti. Zapošljava 1400 radnika (Slovenija, Srbija, BiH, Hrvatska, Crna Gora i Bugarska) i još oko 400 partnera u distribuciji. Očekuje se kako će za 2016. iskazati oko 100 milijuna eura prometa, čime će zauzeti prvo mjesto među pekarskim proizvođačima u regiji.
Osim Don Dona, za Mlinar su navodno ozbiljan interes iskazali Podravka, belgijski La Lorraine, češki Agrofert te još četiri, pet kompanija.
Pekarska industrija La Lorraine zapošljava više od 3.150 radnika, a u 2015. zabilježila je promet od oko 620 milijuna eura.
Agrofert je najveća češka privatna kompanija s 27.000 radnika. Lider je u poljoprivredi i proizvodnji hrane te je druga najveća kemijska industrija u Češkoj. Inače, Agrofert se spominjao i kao jedan od potencijalnih kupaca Petrokemije.