Slovenski dobavljači Agrokora sastali su se u četvrtak i formirali koordinaciju u vezi s uvođenjem izvanredne uprave u Agrokoru, te razgovarali o posljedicama koje bi stanje u vlasniku slovenskog trgovačkog lanca Mercator moglo imati na slovensku poljoprivredu i prehrambenu industriju.
Isporuka robe Mercatoru i Agrokoru odvija se više-manje nesmetano, kazao je u vezi sa sastankom Izidor Krivec iz tvrtke Celjske mesnine, koji vodi odbor slovenskih dobavljača koji svoje proizvode prodaju u Konzumu i Mercatoru. Slovenski mediji navode da će odbor tražiti da se potraživanja poduzeća iz Slovenije tretiraju kao i potraživanja hrvatskih poduzeća, a od vlade traže da donese mjere kako bi zaštitila radna mjesta u Mercatoru i slovenskoj prehrambenoj industriji.
Posebni zakon za zaštitu Mercatora koji je pripremila slovenska vlada mora biti takav da ne bi bila upitna njegova ustavnost, kazao je za ljubljansko ‘Delo’ popodne Samo Hribar Milič, predsjednik slovenske Gospodarske komore (GZS). Što se tiče potraživanja dobavljača i vjerovnika, on je kazao da je iluzorno očekivati da će svi oni biti podmireni u cijelosti te da će neka potraživanja morati otpisati.
Lex specialis, što ga je u četvrtak u parlament na usvajanje po hitnom postupku predložila slovenska vlada, predviđa da bi se kod poduzeća koja su u postupku insolventnosti slovenska vlada mogla umiješati kako bi zaštitila zaposlene, dobavljače i stabilnost financija, tako da bi u upravni odbor imenovala posebnog člana koji bi bio zadužen za komunikaciju s vlasnicima, ali ne bi imao pravo utjecaja na samo poslovanje tvrtke.
Zakon bi se odnosio na poduuzeća od ‘sistemskog’ značenja za državu, zaposlene i njezine financije, ako poduzeće ima najmanje 6 tisuća zaposlenih i ostvaruje više od milijardu euura prihoda. Samo je pet do sedam poduzeća u Sloveniji koja ispunjavaju takve kriterije, a riječ je o energetskim i sličnim tvrtkama, većinom u državnom ili mješovitom slovenskom vlasništvu, te farmaceutskoj kompaniji Krka. Od stranih tvrtki kriterije za takav lex specialis ispunjava jedino proizvođač automobila Revoz, koji je u 100-postotnom vlansištvu francuskog Renaulta.