prljava igra

Španjolski regulator kaznio Booking sa 413,2 milijuna eura

02.08.2024 u 14:25

Bionic
Reading

Španjolski regulator izrekao je digitalnoj tvrtki za rezervaciju smještaja Booking.com novčanu kaznu od 413,2 milijuna eura zbog diktiranja uvjeta za cijene hotelskog smještaja i potiskivanja konkurencije.

Od 2019. Booking.com iskorištavao je svoj tržišni udio, u rasponu od 70 do 90 posto, kako bi hotelima nametao nepravedne uvjete za cijene smještaja, objavio je španjolski regulator CNMC.

Booking.com Izvor: Profimedia / Autor: Jochen Tack / imago stock&people / Profimedia

Platforam potiskivala konkurenciju

Hoteli ne smiju na vlastitim internetskim stranicama nuditi niže cijene od onih na Booking.comu, utvrdio je CNMC, a Booking.com može jednostrano i bez konzultacija odrediti popuste na njihove sobe.

Platforma također prisiljava hotele da eventualne tužbe podnose na sudovima u Nizozemskoj, dodali su regulatori.

Digitalna kompanija istodobno je potiskivala konkurenciju u sektoru rezervacije smještaja na internetu, utvrdio je CNMC, prema priopćenju objavljenom u utorak, i izrekao Booking.comu dvije novčane kazne, od po 206,6 milijuna eura.

Booking Holdings, krovna tvrtka Booking.coma, najavio je žalbu, naglasivši da se ne slaže s "ishodom CNMC-ove istrage", prema riječima glasnogovornika. Smatraju i da bi se spor trebao rješavati na temelju Zakona o digitalnim tržištima EU-a.

Grupa se može žaliti španjolskom višem sudu, napomenuo je pak regulator. CNMC je otvorio istragu na temelju žalbi Španjolskog udruženja upravitelja hotela (AEDH) i Madridskog hotelskog poslovnog udruženja iz 2021. godine.

Booking.com Izvor: Profimedia / Autor: SOPA Images / ddp USA / Profimedia

Potražnja slabi?

Booking Holdings odvojeno je u četvrtak naznačio da očekuje slabiju potražnju za smještajem u trećem tromjesečju.

Vremenski razmak između rezervacije smještaja i dolaska gostiju skratio se već u drugom tromjesečju, a u razdoblju od srpnja do rujna bit će još kraći, ustvrdili su u razgovoru s analitičarima nakon objave poslovnih rezultata.

Dulji vremenski razmak signalizira dobru popunjenost, tumači Reuters. Kompanija predviđa da će broj noćenja u trećem tromjesečju biti za tri do pet posto veći nego lani. U drugom tromjesečju uvećan je za 7,1 posto, a prošlog ljeta za 14,9 posto.

Izvijestili su da im je ukupni prihod u razdoblju od travnja do lipnja porastao za 7,3 posto, na 5,86 milijardi dolara. Neto dobit uvećana je za 17,8 posto i iznosila je 1,52 milijarde dolara.