Španjolski regulator izrekao je digitalnoj tvrtki za rezervaciju smještaja Booking.com novčanu kaznu od 413,2 milijuna eura zbog diktiranja uvjeta za cijene hotelskog smještaja i potiskivanja konkurencije.
Od 2019. Booking.com iskorištavao je svoj tržišni udio, u rasponu od 70 do 90 posto, kako bi hotelima nametao nepravedne uvjete za cijene smještaja, objavio je španjolski regulator CNMC.
Platforam potiskivala konkurenciju
Hoteli ne smiju na vlastitim internetskim stranicama nuditi niže cijene od onih na Booking.comu, utvrdio je CNMC, a Booking.com može jednostrano i bez konzultacija odrediti popuste na njihove sobe.
Platforma također prisiljava hotele da eventualne tužbe podnose na sudovima u Nizozemskoj, dodali su regulatori.
Digitalna kompanija istodobno je potiskivala konkurenciju u sektoru rezervacije smještaja na internetu, utvrdio je CNMC, prema priopćenju objavljenom u utorak, i izrekao Booking.comu dvije novčane kazne, od po 206,6 milijuna eura.
Booking Holdings, krovna tvrtka Booking.coma, najavio je žalbu, naglasivši da se ne slaže s "ishodom CNMC-ove istrage", prema riječima glasnogovornika. Smatraju i da bi se spor trebao rješavati na temelju Zakona o digitalnim tržištima EU-a.
Grupa se može žaliti španjolskom višem sudu, napomenuo je pak regulator. CNMC je otvorio istragu na temelju žalbi Španjolskog udruženja upravitelja hotela (AEDH) i Madridskog hotelskog poslovnog udruženja iz 2021. godine.
Potražnja slabi?
Booking Holdings odvojeno je u četvrtak naznačio da očekuje slabiju potražnju za smještajem u trećem tromjesečju.
Vremenski razmak između rezervacije smještaja i dolaska gostiju skratio se već u drugom tromjesečju, a u razdoblju od srpnja do rujna bit će još kraći, ustvrdili su u razgovoru s analitičarima nakon objave poslovnih rezultata.
Dulji vremenski razmak signalizira dobru popunjenost, tumači Reuters. Kompanija predviđa da će broj noćenja u trećem tromjesečju biti za tri do pet posto veći nego lani. U drugom tromjesečju uvećan je za 7,1 posto, a prošlog ljeta za 14,9 posto.
Izvijestili su da im je ukupni prihod u razdoblju od travnja do lipnja porastao za 7,3 posto, na 5,86 milijardi dolara. Neto dobit uvećana je za 17,8 posto i iznosila je 1,52 milijarde dolara.